کد خبر: 411799
۰
۰
نسخه چاپی

پرونده ثبت جهانی روستای بیشه در حال تکمیل است

به گزارش اقتصادآینده نیوز، عطا حسن پور در سخنانی، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته پرونده روستای «بیشه» خرم آباد برای ثبت در فهرست جهانی در حال آماده شدن است.

وی گفت: با تلاش و رایزنی‌هایی که انجام شد روستای «بیشه» خرم آباد از بین ۱۲۰ روستای گردشگری کشور با قرار گرفتن در میان هشت روستای مهم گردشگری ایران برای ثبت در فهرست جهانی به سازمان جهانی جهانگردی معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه این هشت روستا از جمله روستای «بیشه» خرم آباد توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به سازمان جهانی جهانگردی معرفی خواهند شد، افزود: پرونده ثبت جهانی روستای «بیشه» در حال تکمیل شدن است و به زودی برای ثبت ارسال می‌شود.

حسن پور، بیان داشت: سازمان جهانی جهانگردی بر اساس شاخص‌های تعریف شدن و پس از بررسی پرونده در خصوص ثبت جهانی روستاهای معرفی شده تصمیم‌گیری می‌کند.

وی تصریح کرد: در روستای «بیشه» شاخص‌های مهمی از جمله آبشار زیبای آن، ریل قطار که در فهرست جهانی نیز قرار دارد، ابنیه تاریخی، بافت سنتی، زندگی عشایری، کوهستانی بودن، رودخانه پر آب سزار، محیط زیست مناسب، گردشگری پذیر بودن و دسترسی مناسب می‌تواند شرایط ثبت جهانی آن را فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، یادآور شد: روستای «بیشه» با وجود پتانسیل‌های فراوان گردشگری و آب و هوای مطلوب از جمله پر بازدید ترین آثار طبیعی ایران محسوب می‌شود که در صورت جهانی شدن می‌تواند گردشگران خارجی زیادی را نیز به خود ببیند که این امر موجب رونق اقتصادی این منطقه خواهد شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید