کد خبر: 411806
۰
۰
نسخه چاپی

گامی مثبت برای کاهش تصادف با شتر در بشرویه/حفر کانال ۱۵ کیلومتری

به گزارش اقتصادآینده نیوز پیرو دستور یک ماهه دادستانی بشرویه مبنی بر تعیین تکلیف شترهای سرگردان، در جهت جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای و ورود شترهای بدون ساربان که غالباً از اراضی شهرهای خوسف و دیهوک وارد اراضی بشرویه می‌شدند، در بازه یک ماهه گذشته از حدفاصل پلیس راه تا حوض غلامعلی (کیلومتر ۱۵ بشرویه) کانالی به عنوان مانع ورود حیوانات به حریم جاده و سایت زنده گیری، توسط پرسنل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حفاری شد.

احسان خسروی دادستان بشرویه در این زمینه اظهار کرد: در این مدت تعداد ۷۰ نفر شتر نیز در سایت زنده گیری با دستور قضائی جمع آوری و پس از شناسایی مالک وفق مقررات قانونی اقدام شد.

وی ادامه داد: همچنین در مرحله دوم ساماندهی شترهای سرگردان مقرر شد راهداری بشرویه پس از اتمام عملیات کانال کشی محور بشرویه به فردوس، نسبت به حفر کانال در محور ارسک به دیهوک نیز اقدام نماید.

دادستان بشرویه گفت: یکی از عوامل زمینه‌ساز حوادث جاده‌ای وجود شترهای سرگردان در مناطق کویری است و در سالیان گذشته متأسفانه چندین پرونده تصادف منجر به جرح در این زمینه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: گاهی مالک شترها به لحاظ آسیب‌های وارده به شتر قابل شناسایی نبوده و این موضوع باعث ایراد خسارت جانی و مالی به مردم و یا پرداخت دیه از ناحیه بیت‌المال شده است.

خسروی افزود: ما سالانه در کشور، خراسان جنوبی و شهرستان بشرویه تصادفات جرحی و علی الخصوص فوتی زیادی بر اثر برخورد با شتر داریم.

وی با بیان اینکه اگر این اقدام پیشگیرانه ما در کل استان و یا کشور اجرا شود تصادف با حیوانات به ویژه شتر به صفر خواهد رسید، یادآور شد: هر چند فقط هزینه یک ماه کانال کشی و کارکرد بیل اداره کل راهداری در بشرویه بالغ بر سیصد میلیون تومان است ولی ارزش جان یک انسان قابل ارزش گذاری نیست.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید