کد خبر: 411819
۰
۰
نسخه چاپی

کمبود مربی و کادر فنی در انجمن های ورزشی استان قم

علی بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه ۲۰ کمیته در هئیت انجمن‌های ورزشی استان قم فعالیت می‌کنند اظهار داشت: این کمیته‌ها شامل جوجیتسون، راگبی، دارت، طناب کشی، موج سواری، جت کسی، پاراگلایدر، جهت یابی، سپک تاک را است که نیازمند ورود جدی به حوزه استعدادیابی و آموزش هستند؛ موضوع مهمی که در سال‌های اخیر دچار چالش بوده است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم ادامه داد: در راستای استفاده از ظرفیت کمیته حقوق ورزشی در تلاشیم با فعالیت جدی در حوزه آموزش قوانین به هیئت‌های ورزشی در مسیر آشنایی ورزشکاران، مربی‌ها و داوران با مسائل حقوقی گام بلندی برداریم.

بختیاری در خصوص برنامه‌های آموزشی نیز گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ضروری است و هم اکنون با فقدان مربی در این حوزه روبرو هستیم و تنها یک مربی خانم و ۴ مربی آقا در این رشته‌ها در قم فعالیت دارند.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم در حوزه استعدادیابی نیز بیان داشت: استعدادیابی باید پس از تربیت مربی صورت بگیرد و اولین اقدام تغییر ساختار است که با ایجاد کمیته استعدادیابی در هر رشته صورت خواهد گرفت و در تلاشیم با استفاده از افراد برجسته در این کمیته‌ها و همکاری با آموزش و پرورش، سازمان بسیج ورزشکاران و شهرداری بتوانیم در حوزه استعدادیابی گام بلندی برداریم.

وی ادامه داد: اولین گام عملی استعدادیابی به صورت فراخوان خواهد بود و با کار دقیق علمی به مرحله شناسایی و سپس به مرحله جذب و پرورش استعداد وارد خواهیم شد.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم، امضا تفاهم نامه همکاری با ادارات، برگزاری یادواره شهدا، گسترش و تروجی حجاب و عفاف، کارگاه‌های فرهنگی، ایجاد هماهنگی و همسویی با بسیج ورزشکاران و تشکیل کمیته روابط عمومی را از جمله دیگر اقدامات پیش روی این انجمن برشمرد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید