کد خبر: 411835
۰
۰
نسخه چاپی

معرفی عامل کاهش امروز قیمت دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار که با برگشت سلطان عمان نوسان صعودی ثبت کرده بود در بازار امروز نزولی شد.

مرز مقاومتی دلار از دست رفت

امروز سه شنبه ۹ خرداد ماه ،قیمت دلار در تهران نتوانست از مرز مقاومتی دیروز عبور کند و به سمت مرز حمایتی پله اول کانال پنجم پایین آمد.

قیمت درهم و قیمت دلار در هرات هم  امروز به بازار فردوسی سیگنال نزول دادند و همین امر موجب شد خریداران در تهران احتیاط کنند.

اخبار مثبت، قیمت دلار را کاهشی کرد

البته فضای بازار ارز تهران را اخبار مثبت فرا گرفته و همین امر باعث شده کفه ترازوی معامله گران کاهشی سنگین شود.

این دسته امروز با برجسته کردن اخبار مثبت سعی کردند خریداران را از بازار دور کنند.

اولین سیگنال کاهش به بازار دلار

عده ای از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی باور دارند امروز اولین سیگنال کاهش را خبرگزاری مهر صادر کرد.

صبح امروز مهر از حل شدن برخی از موضوعات مورد اختلافی ایران و آژانس خبر داد. این خبر با توجه به نزدیک بودن تاریخ برگزاری نشست شورای حکام که قرار است در ۱۵ تا ۱۹ خرداد ماه برگزار شود از اهمیت زیادی برخودار بود.

رافائل گروسی به تهران می آید؟

از طرفی هم تازه‌ترین گزارش رافائل گروسی امروز در اختیار ۳۵ عضو شورای حکام قرار می گیرد. برخی هم مدعی بودند که بعد از سلطان، قرار است رافائل گروسی به تهران بیاید‌.البته فعلا خبر موثقی در این باره منتشر نشده است.

دسته ای از معامله گران تصور می کنند این نشست هر نتیجه ای داشته باشد احتمالا بر روی قیمت دلار در تهران اثر گذار خواهد بود و  توافق تهران با آژانس ممکن است مانع از صدور قطعنامه یا... علیه تهران شود.

یک‌ ادعا درباره آزادسازی ارز های بلوکه شده

از سوی دیگر، برخی رسانه ها اعلام کرده اند که منابع آگاه دیپلماتیک و دولتی در سئول مدعی شدند که مقامات کره جنوبی و آمریکا در حال رایزنی در چارچوب یک کارگروه برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در بانک‌های کره هستند. برخی از فعالان اقتصادی می گفتند در صورتی که این ادعا درست باشد این امر می تواند قدرت بازارساز را افزایش دهد.

البته عصر امروز رییس اتاق مشترک ایران و کره‌جنوبی درباره آخرین جزئیات این خبر گفته هنوز هیچ خبری در این باره به ما ارائه نشده و فعلا در حد حرف است.

سیگنال عمان دیلی به بازار ارز فردوسی

از طرفی هم یک روز پس از بازگشت سلطان عمان به کشورش، یک روزنامه عمانی به نام عمان دیلی در گزارشی از موفقیت های سفر هیثم بن طارق آل سعید به ایران نوشت.

از جمله مسائل موفقیت آمیز در این سفر که به طور مستقیم اعلام شد مساله بازگشت روابط ایران و مصر است،

از سوی دیگر این روزنامه نوشته موفقیت دیگر در این سفر که در مرحله آتی اعلام خواهد شد متعلق به موضوع هسته ای ایران است.

تصور معامله گران دلار از سفر فرزین به آمریکا

البته سفر فرزین‌ به آمریکا هم‌ مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت،برخی از معامله گران تصور می کنند  در صورتی که این سفر دستاوردی داشته باشد این امر ممکن است دست بازارساز برای مداخله ارزی را بالا ببرد.

جهش صعودی قیمت طلا جهانی

بازار جهانی طلا امروز شاهد نوسان صعودی قیمت اونس طلا بود.با کاهش ارزش دلار و کاهش بازدهی خزانه داری به دلیل خوش بینی گسترده تر بازار در مورد توافق سقف بدهی ایالات متحده قیمت طلای جهانی تا سطح ۱۹۵۸ دلار بالا رفت.دیروز اونس طلا در محدوده ۱۹۴۴ دلار قرار داشت،برخی تصور می کردند در صورتی که محدوده مذکور از دست برود طلا به سمت ۱۹۲۰ دلار برمیگردد، با این حال در روز سه شنبه این اتفاق رخ نداد و طلا جهانی به سمت پله های بالاتر خیز برداشت.

قیمت طلا ۱۸ عیار نزولی شد

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به کاهش قیمت دلار نزولی شد.

آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده نرخ طلا 18 عیار و سکه امامی امروز برخلاف روز گذشته بر مدار کاهش قرار گرفت.

قیمت طلا 18 عیار امروز تا سطح 2 میلیون و 528 هزار تومان بالا رفت اما عصر امروز در زمان نگارش این گزارش در محدوده 2 میلیون و 495 هزار تومان به فروش رسید؛ این قیمت در مقایسه با روز قبل 31 هزار و 800 تومان کاهش را نشان می دهد.

برگشت سکه امامی به سوی مرز مقاومت

قیمت سکه امامی هم امروز نتوانست خود را به بالای مرز حمایتی 31میلیون و 200 هزار تومان برساند و به سمت مرز مقاومتی 30 میلیون و 700 هزار تومان برگشت.سکه امروز 400هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

معرفی عامل کاهش امروز قیمت دلار و سکه
منبع:

اقتصاد نیوز

سه شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 23:06

https://www.tgju.org/news/2627991

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید