کد خبر: 411862
۰
۰
نسخه چاپی

روحانیت سنگربان دین هستند/ نگارش کتاب شهید آیت الله سلیمانی

به گزارش اقتصادآینده نیوز سردار عبدالله ملکی صبح چهارشنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی و بین المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با بیان اینکه مازندران در جشنواره‌های مختلف خوب درخشیده است، افزود: روحانیت در حوزه‌های مختلف در کشور نقش آفرینی برجسته ای دارد.

وی نقش روحانیت را در ترویج دین و بسیج جامعه را در طول تاریخ از جمله تاریخ مؤثر برجسته دانست و گفت: علما و روحانیت در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس و دفاع از حرم نیز نقش آفرین بوده‌اند.

وی با اشاره به تدوین کتاب‌های متعدی در زمینه علما و روحانیون در استان از جمله آیت الله فقید طبرسی، آیت الله لائینی و معلمی گفت: روحانیت سنگربانان دین هستند و در حوزه‌های مختلف از جمله کرونا برای خدمات دهی پیشگام بوده‌اند و سختی و مرارت‌ها را به برای حفظ دین تحمل می‌کنند.

سردار ملکی بر لزوم حفظ و پاسداری از اندیشه‌های روحانیت و علما در جامعه تاکید کرد و گفت: اندیشه‌های حضرت امام راحل با انقلاب اسلامی جهانی و درخشان شده است و مقام معظم رهبری نیز حمایت و صیانت خوبی از این شجره طیبه داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران معرفی اندیشه‌ها و ارزش‌های اسلامی را در جامعه مؤثر برشمرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سلیمانی نقش وی را در دفاع از انقلاب اسلامی و سرزمین مهم خواند و گفت: کتاب شهید آیت الله سلیمانی نگارش می‌شود.

حجت الاسلام عیسی رضایی مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه دومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی برگزار شد، افزود: با توجه به فراخوان صادر شده، ۳۰۰ اثر در قالب کتاب، مقاله، فیلمنامه و اخبار به جشنواره ارسال شده است.

وی ادامه داد: با ارزیابی آثار در سطح ملی کتاب «بوی دست‌های بابا» اثر حجت الاسلام «مسلم شوبکلایی» در حوزه کودک و نوجوان حائز عنوان شد و کتاب «مسافر ملکوت» اثر حجت الاسلام «سید حمید مشتاقی‌نیا» در سطح استان حائز رتبه استانی شد.

حجت الاسلام رضایی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید عباسعلی سلیمانی گفت: مازندران ۴۰۰ شهید روحانی و دو هزار جانباز و ایثارگر روحانی تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید