کد خبر: 411888
۰
۰
نسخه چاپی
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اعلام کرد؛

اهمیت تقویت مشارکت دو مجموعه سلامت و رسانه در راستای ارتقای سلامت جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست هم اندیشی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، تشکیل شورای سیاستگذاری سلامت در استان با مشارکت دو مجموعه را گامی در راستای تسریع در دستیابی به اهداف سلامت محور در استان دانست.

 اهمیت تقویت مشارکت دو مجموعه سلامت و رسانه در راستای ارتقای سلامت جامعه

به گزارش اقتصاد آینده ;  دکتر «سید وحید حسینی» در این دیدار با تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع)، حفظ و ارتقای سلامت مردم را وظیفه ذاتی مجموعه سلامت عنوان کرد و گفت: در مسیر خدمت برای ارتقای سطح سلامت جامعه، مجموعه بهداشت و درمان به تنهایی نمی تواند گام بردارد و تحقق اهداف این حوزه نیازمند مشارکت تمامی ادارات، نهادها و سازمان ها است.

او با قدردانی از صدا و سیمای مرکز فارس به پاس همکاری و همراهی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: اوج همکاری های رسانه ها، خبرگزاری ها و به ویژه صدا و سیمای مرکز فارس با مجموعه سلامت را در بحران کرونا ویروس شاهد بودیم که با آگاهی بخشی و ارتقای سطح سواد سلامت مردم، مجموعه سلامت را در مدیریت مطلوب بیماری کووید19 یاری کردند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به خدمات ارزشمند مجموعه سلامت استان، اظهار کرد: اعضای مجموعه سلامت در تمامی رویدادها به صورت آماده باش قرار دارند و به صورت شبانه روزی و دلسوزانه در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

دکتر حسینی اطلاع رسانی در خصوص شیوع بیماری های غیرواگیر؛ مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی، مصرف منطقی دارو و انجام اعمال پاراکلینیک را از جمله اولویت هایی برشمرد که نیاز است با اقدامات رسانه ای، در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

او با بیان اینکه کشور ما از نظر بسیاری از شاخص های بهداشتی در دنیا شناخته شده است، افزود: سازمان بهداشت جهانی نیز در این مقوله اقدامات حوزه سلامت را به عنوان یک الگو در دنیا معرفی کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دستاوردهای بزرگ کشور در حوزه سلامت را افزایش امید به زندگی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر امید به زندگی در بین مردم جامعه نسبت به قبل از انقلاب حدود 50 درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برای درمان بیماران از پزشکان خارجی استفاده می شد، در صورتی که امروزه نه تنها پزشکان ایرانی جوابگوی بیماران هستند، حتی بیمارانی از سایر کشورها برای معالجه به کشورمان مراجعه می کنند.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر، زمان کار ایجابی است، اظهار کرد: باید با هم اندیشی و همفکری و با استفاده از ظرفیت ها، توانمندی ها و امکانات موجود و افزایش همکاری های دو مجموعه، بتوان فضای جامعه را با اطلاع رسانی در خصوص دستاوردهای دولت و حوزه سلامت، ایمن کرد.

دکتر سید وحید حسینی همچنین از مسوولان صدا و سیمای مرکز فارس برای معرفی هر چه بیشتر توانمندی اساتید و دانشجویان نخبه به عنوان سرمایه های کشور، خواستار همکاری بیش از پیش با مجموعه سلامت شد.

او همچنین با اشاره به اهمیت تشکیل شورای سیاستگذاری سلامت، این اقدام را گامی در راستای استفاده از ظرفیت های دو مجموعه در امر اطلاع رسانی حوزه سلامت دانست و بر تشکیل ماهانه آن تاکید کرد.

مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به سابقه همکاری مطلوب صدا و سیمای مرکز فارس در حوزه سلامت؛ به ظرفیت بالای مجموعه علوم پزشکی در استان اشاره کرده و خواستار همراهی و همکاری بیش از پیش رسانه ها با مجموعه دانشگاه شد.

دکتر «محمود نجابت» همچنین به نقش معنویت در سلامت تاکید کرد و افزود: توجه بیشتر به تاثیر معنویت بر سلامت از سوی تمامی دستگاه های مرتبط، برای تامین سلامت مردم اهمیت بسیاری دارد.

در این دیدار معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان خلاصه ای از دستاوردها و اقدامات حوزه های خود، بر اهمیت آگاهی بخشی پیرامون عملکرد مجموعه دانشگاه تاکید کرده و خواستار همکاری و همراهی بیش از پیش مجموعه صدا و سیمای مرکز فارس با دانشگاه شدند.

این نشست صبح امروز، دهم خرداد 1402، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور معاونان و مدیران ارشد دو مجموعه برگزار شد.
 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید