کد خبر: 411951
۰
۰
نسخه چاپی

دولت در تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های جوانی جمعیت است

به گزارش اقتصادآینده نیوز محسن منصوری، چهارشنبه شب در مراسم واگذاری ۳ هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای بیش از ۳ فرزند که همزمان با ولادت امام رضا (ع) برگزار شد اظهار داشت: دولت سیزدهم در ابتدای آغاز به کار خود با مسائل بسیاری روبه‌رو بود که یکی از ابر مسئله‌ها، مسئله جوانی جمعیت است.

وی افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی کمتر موضوعی را می‌توان دید که مقام معظم رهبری تا این میزان به آن تاکید داشتند و این خود بیانگر اهمیت مسئله جوانی جمعیت است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: اگر در رابطه با مسئله جمعیت به درستی تدبیری اندیشیده نشود این موضوع به یک چالش اساسی در کشور تبدیل می‌شود زیرا ابر مسئله جمعیت نیاز به برنامه‌ریزی، تدبیر و ایجاد زیرساخت‌های مهم را دارد تا موضوع چاله جمعیتی که با آن روبه‌رو هستیم نیز حل شود.

وی افزود: موضوع جمعیت اگر رفع نشود، به طور قطع چالش‌های بی شماری مانند امنیت ملی، اقتصادی و.... برای کشور رقم خواهد زد، زیرا مسئله جمعیت یک مسئله چندوجهی است که باید به تمام ابعاد آن مانند مسائل اجتماعی، فرهنگی و.... نیز توجه شود و برای حل این مسئله مقدمات لازم فراهم شود.

منصوری با اشاره به یکی از مقدمات لازم که با کمک مجلس و پیگیری دولت انجام شد، تصریح کرد: ابلاغ قانون جوانی جمعیت یکی از اقداماتی است که دولت در راستای حل موضوع جوانی جمعیت انجام داده است.

وی افزود: مسئله جمعیت را نمی‌توان تنها با گفتگو و اقدامات فرهنگی حل کرد، بلکه باید زیرساخت‌های لازم برای حل این مهم فراهم شود که مباحث اقتصادی و معیشتی یکی از این موارد است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه اشتغال گام‌های جدی برداشته شده و در این زمینه نرخ بیکاری نیز کاهشی شد.

وی افزود: حل مسئله اشتغال به معنای حل مسئله ازدواج و سپس گام برداشتن برای حل موضوع جمعیت است.

منصوری گفت: مسئله مسکن از دیگر مواردی است که در راستای حمایت از جوانی جمعیت مطرح شد که در ابتدای آغاز دولت سیزدهم به این مهم توجه ویژه‌ای شد و امشب تحقق بخشی از وعده‌های دولت در راستای حل بحران جمعیت را شاهد هستیم.

گفتنی است؛ در این مراسم قرعه کشی واگذاری زمین رایگان به خانواده های بالای سه فرزند انجام شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید