فعالیت بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌شرقی

فعالیت بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌شرقی

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت ۱۴۲۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان، گفت: بیش از ۶۰ درصد این کانون‌ها در مساجد روستایی فعال است.

 

 مرتضی شفیعی، در نشست با رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به هدف گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال‌جاری در راستای توجه به مناطق محروم و کم برخوردار، به ویژه مناطق حاشیه نشین، خاطرنشان کرد: طبق این هدف‌گذاری، مباحث آموزشی، فرهنگی، هنری، قرآنی و تمامی نیازهای معرفتی منطقه با محوریت مساجد پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در مساجد بعد از منویات رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان قرآنی، یادآور شد: در آذربایجان‌شرقی نیز ۱۱۰ کانون به عنوان پایگاه قرآنی مطرح شده‌اند که خدمات قرآنی مختلفی را به اهالی منطقه ارائه می‌دهند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امسال شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان آغاز شده و بعد از فرآیند ثبت‌نام، به تدریج بحث داوری‌ها شروع می‌شود تا برگزیدگان مرحله کشوری معرفی شوند، ادامه داد: بخش اعظمی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد در حوزه آموزش و همچنین مباحث فرهنگی و هنری است.

وی با بیان این‌که به زودی دوره‌های مدیریت فرهنگی در مساجد، کار تشکیلاتی و شبکه سازی را در مساجد با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی رقم خواهیم زد، افزود: اعتقاد داریم تمام متولیان امور مساجد باید همدل و همراه شده و بدون اختلاف در مسیر اهداف و آرمان‌های واحد گام بردارند که بر این اساس تمامی متولیان مساجد را دور یک میز جمع کرده‌ایم تا کار منسجم تشکیلاتی و فرهنگی را مرور کرده و فرابگیریم.

شفیعی، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تئاتر، سرود، هنرهای تجسمی و... در کانون‌های مساجد، یادآور شد: اثر گروه نمایش کانون ایثار مسجد المهدی واقع در مارالان نیز در جشنواره تئاتر رضوی حائز رتبه شد که این امر نشان از ظرفیت‌های عظیم مساجد داشته که باید شناسایی و پرورش یابند.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰ باب کتابخانه باز، مخزن‌دار و دارای قرائت خانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: این کتابخانه‌ها بسیار فعال بوده و تعدادی نیز به صورت شبانه روزی فعالیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که هر نهاد انقلابی با عنوان جهادی، قطعاً تفکری ارزشمند در دل خود و در میان نیروهای خود دارد، افزود: جهاددانشگاهی جزو نهادهایی است که در عرصه‌های آموزشی، علمی و پژوهشی خدمات بسیاری ارائه می‌کند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید