کد خبر: 411985
۰
۰
نسخه چاپی

داوران در جام تختی دو اشتباه محرز داشتند/ تیم عراق شیطنت کرد

محمد مصلایی پور ، درباره اعتراض به نحوه قضاوت داوران در رقابت‌های جام تختی گفت: من صد درصد از عملکرد داوران در رقابت‌های جام تختی راضی بودم. کسی که علم داوری در کشتی داشته باشد به خوبی می‌داند اشتباهات داوری در مسابقات بزرگ دنیا هم رخ می‌دهد و این موضوع کاملاً پذیرفته شده است. به هر حال وقتی مسابقات زیادی برگزار می‌شود این احتمال وجود دارد که در یکی دو مسابقه داور اشتباهی تصمیم بگیرد یا حتی ممکن است جای برنده و بازنده جابجا شود؛ البته این موضوع از سوی ما قابل قبول نیست ولی اجتناب ناپذیر است و در هر مسابقه‌ای رخ می‌دهد. حتی در مسابقات المپیک که داوران بزرگ دنیا قضاوت می‌کنند این اشتباهات وجود دارد، اما اینکه به خاطر یک یا دو ایراد کل جامعه داوری زیر سوال برود اصلاً منصفانه نیست. مسابقات جام تختی در سطح بسیار بالایی برگزار شد که ما فقط شاهد دو اشتباه داوری بودیم.

خودمان پذیرفتیم اشتباه داوری رخ داده است

مصلایی پور در رابطه با اشتباه داوری در کشتی امین طاهری و جان محمدی اظهار داشت: اشتباهی که داور وسط در کشتی امین طاهری و جان محمدی مرتکب شد در سایر مسابقات و حتی رقابت‌های جهانی هم ممکن است رخ بدهد، در واقع در مسابقات جهانی هم که داوران گزینشی انتخاب می‌شوند، این اشتباهات وجود دارد. اما این کشتی به این خاطر جنجالی شد که ما خودمان اشتباه را قبول کردیم، ما شاید می‌توانستیم بگوییم ضربه فنی تأیید شده و داور وسط هم تأیید کرده و به هیچ عنوان نتیجه قابل برگشت نیست، در نهایت هر دو کشتی گیر یا مربیان اعتراض می‌کردند یا نهایتاً مصاحبه انجام می‌دادند اما در نهایت همه چیز تمام می‌شد و اتفاق دیگری رخ نمی‌داد. ولی ما قبل از مسابقات با کادر فنی جلسه برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم اگر جای بازنده و برنده با اشتباهات داوری عوض شده باشد به کادر فنی موضوع را اعلام کنیم و در نهایت کادر فنی و فدراسیون در رابطه با این کشتی تصمیم‌ گیری کنند.

قبول دارم در هیچ مسابقه رسمی یک کشتی دو بار تکرار نمی‌شود

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال مسابقات جهانی اهمیت بالایی دارد و سهمیه المپیک در آن توزیع می‌شود، بنابراین همه هدف ما این بود که مسابقات جام تختی که جزیی از چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود، در کمال عدالت برگزار شود. به همین خاطر ما خودمان به کادر فنی اعلام کردیم فیلم را مورد بازبینی قرار دادیم و ضربه فنی انجام نشده و به خاطر همین تصمیم جای برنده و بازنده با اشتباه داوری عوض شده است، در نهایت کادر فنی تصمیم گرفته دوباره این کشتی برگزار شود و وظیفه ما در کمیته داوران این بود که اگر اشتباه رخ داده اعلام کنیم. من خودم هم قبول دارم در هیچ کجای دنیا این اتفاق در مسابقات رسمی رخ نمی‌دهد، اما در سال‌های گذشته وقتی کشتی گیر از سه مسابقه، دو رقابت را پیروز می‌شد در ترکیب تیم ملی قرار می‌گرفت. در اینجا هم چون اشتباه داوری رخ داده بود کادرفنی تصمیم گرفته دوباره این دیدار تکرار شود، اما در نهایت جان‌محمدی خودش روی تشک نرفت. داوری در این کشتی اشتباه کرد، خودمان هم قبول داریم و آن را می‌پذیریم اما بقیه مسائل ارتباطی به ما نداشت.

رئیس تشک در رابطه با کشتی‌گیر عراقی سهل‌انگاری کرد

وی در ادامه صحبت‌هایش به حضور کشتی‌گیر عراقی در وزن ۸۶ کیلوگرم که به جای کشتی‌گیر ۷۴ کیلوگرم به تشک آمده و داور این موضوع را متوجه نشده است، گفت: من باید همه مسائل را شفاف بگویم، واقعیت این است که رئیس تشک باید عکس آی. دی کارت کشتی گیر را با چهره او تطبیق می‌داد، اما متأسفانه رئیس تشک تنها به اسم این کشتی گیر اکتفا کرده است. حدس می‌زنم یک شیطنت از سوی تیم عراق رخ داده. البته نمی‌توانم به صراحت این موضوع را بگویم یا اینکه کشتی گیر عراقی متوجه این موضوع نشده یا رئیس تشک اشتباه کرده است، وگرنه جزو محالات است که یک مربی این موضوع را متوجه نشود، بنابراین حدس ما این است که شیطنتی از سوی عراقی‌ها رخ داده است. ضمن اینکه روی اسکوربورد نام کشتی‌گیر درج می‌شود، چطور مربی این موضوع را متوجه نشده و این کشتی‌گیر توانسته وارد محوطه شود نکات ابهام این ماجراست. البته من خودم قبول دارم که رئیس تشک موظف بوده که عکس آی. دی کارت کشتی گیر را با چهره واقعی او تطبیق دهد، اما رئیس تشک فقط به پرسیدن نام کشتی گیر اکتفا کرده که بعد از سه دقیقه موضوع مشخص می‌شود، این مشکل فنی نبوده و باید آن را سهل انگاری از سوی رئیس تشک بنامیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید