دیدار مدیرکل و معاونین صداوسیمای استان اصفهان با آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی

فعالیت های فرهنگی باید متناسب با شرایط و اقتضاعات همه استان ها در نظر گرفته شود.

 دیدار مدیرکل و معاونین صداوسیمای استان اصفهان با آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی

به گزارش اقتصاد آینده ;  با توجه به شرایط کنونی جامعه حضور کارشناسان دینی برای تبیین مسائل اعتقادی و شرعی و بهره گیری از نظرات علما در ساختار و تولید محتوای برنامه های رسانه ملی ضروری است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت داشتن استقلال مالی رسانه ملی و جلوگیری از پخش تبلیغات کالاهای خارجی گفت: برنامه سازان صداوسیما باید با توجه به مسائل و معضلات فرهنگی هر استان و نقطه نظرات علما و روحانیون و اقشار مختلف جامعه به تولید محتوای فرهنگی بپردازند.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: نباید تهران و دستگاه‌های پایتخت‌نشین، فرهنگ و دستورالعملی را برای کل کشور ابلاغ کنند، درحالی‌که کارهای فرهنگی باید متناسب با هر استان و شهر باشد و از نظر اقشار و اصناف مختلف جامعه نیز استفاده شود.

وی با توجه به انتظارات خانواده های محترم شهدا و مردم متدین اصفهان ادامه داد: در پخش فیلم ها و سریال های شبکه های ملی توجه به ترویج عفاف و حجاب بسیار اهمیت دارد و  تصاویر افراد بد حجاب و بی حجاب به هیچ عنوان در  مصاحبه ها ، گزارش های خبری و مناسبت های مختلف نباید از سیمای رسانه ملی پخش شود.

وی اظهار داشت: استفاده از نخبگان و جوانان متخصص بومی در برنامه‌های صداوسیما ، تشکیل اتاق های فکر با  کارشناسان دینی و دانشگاهیان در تولید و پخش برنامه‌های صداوسیما نیاز امروز جامعه است و در امور دینی و تقویت و ارتقا فرهنگ عمومی جامعه و استان موثر می باشد.

آقای دکتر افشارنیا مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها وبرنامه های صورت گرفته در شبکه استانی طی چهارماه اخیر و چشم انداز سند تحول رسانه ملی گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ملاحظات شرعی در همه برنامه ها لحاظ شده و تقریبا روزانه دو ساعت در رادیو و  یک ساعت و نیم در تلویزیون اصفهان به این امر پرداخته می شود.

آقای دکتر افشارنیا با تقدیر از رهنمودهای آیت الله مهدوی در این جلسه گفت: با دعای خیر بزرگان و علمای دینی که همواره پشتیبان دست اندرکاران فرهنگ ساز در رسانه استانی اصفهان هستند، به ترویج ارزش ها و باورهای دینی بیش از پیش پرداخته می شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید