عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن نساجی اصفهان:

رشد و توسعه کارگاه‌های کوچک نساجی نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی است

در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن نساجی استان با رئیس و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، پیگیری تسریع در راه‌اندازی شهرک پوشاک یکی از مطالبات جدی اعضای این انجمن عنوان شد.

رشد و توسعه کارگاه‌های کوچک نساجی نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش اقتصاد آینده ;  امیرکشانی در این دیدار با بیان اینکه انجمن نساجی در سال‌های گذشته عملکرد مطلوبی داشته و کمیته نساجی ذیل کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز به همت بزرگان این صنعت، اتفاقات خوبی را رقم زده است افزود: با توجه به تاثیر شهرک پوشاک در توسعه این صنعت، این موضوع را به جد پیگیری کرده و از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی اصفهان نیز استفاده کنید. 
رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان با تاکید بر اینکه فرصت کنونی برای درخشش در بازار جهانی را از دست ندهید، تصریح کرد: عملکرد فعالانه در حوزه تجارت بین‌الملل ضامن بقای واحدهای صنعتی است. 
وی همچنین خواستار برنامه‌ریزی انجمن برای دعوت از هیئت‌های تجاری تخصصی نساجی به منظور حضور در اصفهان شد. 
اهمیت انسجام و همگرایی فعالان یک صنعت در پیشبرد اهداف 
محمدرضا گل احمد عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن ابراز خرسندی از کیفیت برگزاری میز کشوری نساجی در اصفهان و مصوبات آن گفت: وجود انسجام و همگرایی میان کلیه فعالان اقتصادی یک صنعت در پیشبرد اهداف هر صنف و افزایش قدرت چانه زنی آنها با دولت اهمیت ویژه‌ای دارد. 
وی بر ضرورت توجه ویژه به تسهیل روابط تجاری فعالان اقتصادی با کشورهای هدف صادراتی تاکید کرد و آنرا جزو وظایف اصلی اتاق‌های بازرگانی دانست. 
گل احمد از برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی دوره دهم برای دعوت از هیئت‌های تجاری تخصصی خبر داد و گفت: اکنون زمینه برقراری ارتباط تجاری با کشورهای مختلفی از جمله روسیه، ترکمنستان و هند وجود دارد که هرکدام نیازمند نوعی خاص از محصولات تولیدی نساجی اصفهان هستند که لازمه آن برنامه‌ریزی دقیق و استانداردسازی واحدهای تولیدی است. 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان صنعت نساجی را سکوی پیشرفت اصفهان دانست و افزود: در حال حاضر نیز زمینه توسعه این صنعت در بازارهای داخلی و خارجی وجود دارد و بخش عمده اشتغال شهر مربوط به صنعت نساجی است و کارگاه‌های کوچک زیادی از پتانسیل رشد برخوردارند و فقط نیازمند حمایت جزیی برای رفع موانع موجود هستند. 
گل احمد توجه به رشد تولید  و حوزه صادرات به موازات یکدیگر را لازمه توسعه صنعت نساجی استان بیان کرد. 
در این دیدار با اشاره به سبقه صنعت نساجی در استان، تعدد این واحدها در اصفهان، پتانسیل‌های موجود در این صنعت و اشتغالزایی بالای آن،  اعضاء انجمن، خواستار کمک به بهبود روابط فعالان این صنعت با حاکمیت، چابکسازی تعاملات فعالان این صنعت با سایر بخش‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله بسته بندی، حمل کالا و...، کمک به حضور در بازار جهانی و توسعه خدمات صنعتی، کمک به تسریع روند راه‌اندازی شهرک پوشاک و  تکمیل زیرساخت‌های آن شدند.  
 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید