کد خبر: 412123
۰
۰
نسخه چاپی

۶۵۰ بیمار خوزستانی در انتظار پیوند عضو هستند

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمدحسین سرمست شوشتری ظهر امروز در آئین تجلیل از خانواده‌های اهداکننده عضو در خوزستان (جشن نفس) اظهار کرد: کاری که این خانواده‌ها انجام دادند، کار بسیار ارزشمندی است و بهترین نماد ایثار، نیکوکاری و صدقه جاریه‌ای است که علاوه بر اهدای حیات به نیازمندان این خدمت، به کل اعضای خانواده زندگی بخشیده‌اند.

وی با دعوت از دیگر افراد برای امضا و دریافت کارت عضویت اهدای عضو افزود: این افراد موجب شدند تا فرزندان بیماران نیازمند پیوند در سایه آرامش ناشی از این خدمت بزرگ زندگی بهتری داشته باشند؛ در واقع این خانواده‌ها آرامش را به این افراد اهدا کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: می‌دانیم که یک بیمار با دریافت یک واحد خون اهدایی نجات پیدا می‌کند در حالی که با اهدای عضو، چندین نفر نجات پیدا می‌کنند و این کار به مراتب بسیار ارزشمندتر است.

سرمست با تقدیر از این خانواده‌های اهداکننده و همه افراد فعال در حوزه اهدای عضو افزود: در حال حاضر در خوزستان بیش از ۶۵۰ نفر در انتظار پیوند عضو شناسایی شده‌اند؛ البته آمار در کل کشور بسیار بالاتر از این رقم است.

وی با بیان اینکه هیچکدام از تشخیص‌دهندگان مرگ مغزی نیز عضو تیم پیوند نیستند، گفت: از نظر علم پزشکی، پیوند عضو بالاترین سطح خدمت است. تأیید مرگ مغزی، خارج کردن عضو و پیوند عضو در بالاترین سطح در خوزستان و ایران انجام می‌شود.

سرمست گفت: در خوزستان پیوند عضو از سال ۹۲ آغاز شده و اوج آن در سال‌های ۹۹ و بعد از آن بوده و تاکنون حدود ۷۱ اهدای عضو در خوزستان انجام شده است؛ سال ۹۹، ۱۲ مورد اهدای عضو، سال ۱۴۰۰، ۲۶ مورد با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن، سال ۱۴۰۱، ۳۱ مورد با افزایش ۱۹ درصدی نسبت به سال قبل و امسال تاکنون ۲ مورد اهدای عضو انجام شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید