حجتالاسلام علیمحمد رضایی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت اجرای برنامههای قرآنی تاثیرگذار در یزد اظهار کرد: برای تحقق این مهم نیاز به سخت افزار و نرم افزارهای بسیاری داریم.
وی رویکرد مدیران و برنامهریزان به اجرای برنامههای قرآنی اثرگذار را از ملزومات نرم افزاری خواند و افزود: آنچه مهم است نگاه مدیران در سطح کشور است که تا حدودی میتواند نسبت به رفع مشکلات در حوزه قرآن و اجرای برنامههای اثرگذار کمک کند.
وی بیان کرد:متأسفانه نگاه مدیران فرهنگی در سطح کشور به فعالیتهای قرآنی نسبت به سایر برنامههای فرهنگی کمرنگتر است و به نظر میرسد مسائل قرآنی برای آنها مهم نیست و برای آن وقت نمیگذارند.
رضایی، ضعف اطلاعرسانی و تبلیغات در حوزه برنامههای قرآنی را از آسیبهای این حوزه برشمرد و بیان کرد: مردم مشتاق برنامههای قرآنی هستند و تمایل دارند در برنامههای موسسات قرآنی شرکت کنند.
مسؤول اداره قرآنی ادارهکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: اگر تبلیغات به شکلی باشد که مؤسسات قرآنی و برنامههای آن به درستی به مردم معرفی شود و یا مؤسسات بهتر بتوانند خود را معرفی کنند، دیگر لازم نیست از ابزارهای تبلیغی از جمله بنر و ... بهره برد و میتوان نقش خانه به خانه را ایفا و تبلیغات را تا حدودی انجام داد.
رضایی بر طراحی سامانهای در راستای فعالیتهای قرآنی تأکید کرد و افزود: سامانهای در استان باید طراحی شود تا تمام اطلاعات کامل و جامع از فعالیتهای قرآنی، فعالان قرآنی و ... را شامل شود و مردم بتوانند به آن مراجعه و اطلاعات را دریافت کنند.
مسؤول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۶۵ مؤسسه، ۱۱۰ خانه قرآن و ۱۲۰۰ جلسه خانگی قرآن در این استان، بر توزیع عادلانه بودجههای قرآنی تأکید کرد و ادامه داد: بودجههای قرآنی باید به نحوی توزیع شود که کفاف فعالیتها را بدهد.
وی گفت: مؤسسات باید علاوه بر آموزش قرآن، در زمینه رفتار و اخلاق قرآنی فرد نیز برنامه داشته باشند و فرد با حضور در مؤسسات قرآنی در رفتار و گفتار نیز تحت تأثیر قرار گیرد و بنابراین تنها نباید به آموزش اکتفا کرد تا اثرگذاری برنامهها افزایش یابد.
اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.
دیدگاه