کد خبر: 383267
۰
۰
نسخه چاپی

جلد دوم تاریخ تنگستان منتشر شد

به گزارش ایرنا، این کتاب توسط انتشارات «شاخه زرین» به چاپ رسیده و هم‌اکنون در کتاب‌فروشی‌ها قابل دسترسی است.

حیدر قایدی پیش از این در سال ۱۳۹۹ جلد اول این اثر را با نام «اوضاع و احوال سیاسی اجتماعی تنگستان» توسط انتشارات زمزمه‌های روشن منتشر کرده بود.

قایدی اصالتا اهرمی است و پیش از این سه اثر با موضوعات آداب، رسوم، فرهنگ و تاریخ مردمان زادگاهش به رشته تحریر درآورده است. از وی سه کتاب دیگر در دست انتشار است که یکی از آنها با موضوع تاریخ تنگستان است.

سیدقاسم یاحسینی از پژوهشگران و نویسندگانی برجسته کشور تاریخ، در مقدمه این کتاب آورده است: در دو دهه اخیر مطالب تنگستان شناسی و تنگستان پژوهی وارد مرحله پرشتابی شده است. بسیاری از مطالعات و کتاب هایی که تا امروز در باب تنگستان راهی بازار کتاب شده، عموما تاریخ سیاسی و مبارزاتی تنگستان در دهه اخیر بوده است.

در همین زمینه است که نویسنده و پژوهشگر محترم جناب آقای حیدر قائدی چند سالی است قلم برداشته و با اشراف تجربی و محلی که از زیست در تنگستان و مناطق روستایی آن دارد، قصد احیاء تاربخ، فرهنگ، آداب و رسوم زادگاه خود دارد؛ نیتی خیر، قابل ستایش و بسیار امید بخش برای اهل تاریخ و تحقیق.

اکنون با این رویکرد شاهد چاپ و انتشار تاریخ تنگستان؛ هستیم. نگاهی اجمالی به فهرست مطالب نشان می دهد که آقای حیدر قائدی برای نوشتن کتابش، تنها به منابع کتبی و آرشیوی اکتفا نکرده و به قول جامعه شناسانی چون "مالینوفسکی" با استفاده از روش مشاهده مشارکتی، کوشیده تا آداب و رسوم توده مردم تنگستان را نیز در کتاب خود ضبط و ثبت کند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84953952/جلد-دوم-تاریخ-تنگستان-منتشر-شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید