کد خبر: 390777
۰
۰
نسخه چاپی

پیگیری توزیع عادلانه اعتبارات و ماشین‌آلات از سوی هیئت‌رئیسه مجلس

به گزارش اقتصادآینده نیوز پوریا فخری عصر امروز پنجشنبه در آئین پایانی اجلاس مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در خصوص مباحثی که در کمیسیون توسعه و عمران شهری و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مطرح شد، اظهار کرد: در این کمیسیون اجرای طرح جامع پسماند در شهرداری‌ها بررسی شد؛ شهرداری‌ها علاوه بر وظایفی که بر عهده دارند وظایف دیگر ارگان‌ها را نیز انجام می‌دهند ولی در قبال آن خدماتی از ارگان‌ها دریافت نمی‌کند.

وی افزود: بنا شده طرحی به مجلس ارائه تا سهم شهرداری‌ها از دیگر ارگان گرفته شود که در یکی از شهرداری‌های کشور این اتفاق افتاده است.

فخری گفت: انتقال دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ از اداره راه و شهرسازی به شهرداری‌ها دیگر موضوع مورد بحث بود چرا که پرونده‌ها زمان می‌خورد و اجازه بررسی داده نمی‌شود که اگر حداقل در کلان‌شهرها انجام شود، مشکلات شهرداری نیز حل خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع ناعادلانه اعتبارات در کشور، ادامه داد: در اعتبارات و ماشین‌آلاتی که به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ارائه می‌شود، سهم کلان‌شهرها و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر دیده نمی‌شود که در کمیسیون پیشنهاد شد با هیئت‌رئیسه مجلس جلساتی برگزار و سهم شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز دیده شود.

رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست اجلاس مشورتی شوراها اضافه کرد: طبق تبصره ۳ ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده یا عوارض سبز شهرهایی که بر اساس گزارش سازمان محیط زیست آلوده شناخته شده باید عوارض خود را از این صنایع آلاینده دریافت کنند ولی این صنایع گاهی امتناع می‌کنند که بنا شد در این خصوص پیگیری لازم انجام شود.

وی یادآور شد: با توجه به کم‌کاری راه و شهرسازی در اجرای طرح جامع و عدم همکاری با شهرداری‌ها و انتخاب مشاوران غیربومی در کمیسیون پیشنهاد داد در اجلاس آینده از وزیر راه و شهرسازی دعوت کرده تا به سوالات پاسخ دهد.

فخری، پیگیری و تعیین تکلیف زمین‌های قولنامه‌ای که تنها مرجع آن مجلس شورای اسلامی است را از دیگر مطالب عنوان شده در کمیسیون عنوان کرد و گفت: همچنین پیشنهاد شد در کنار شهردار یک شهردار بافت فرسوده انتخاب شود و به آن‌ها اختیار تام از نظیر صدور پروانه تا پایان کار داده شود.

تعیین تکلیف ماده ۱۰۰ در احکام قلع بنا در این کمیسیون از دیگر موضوعاتی که رئیس شورای اسلامی کرمانشاه به آن اشاره کرد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید