کد خبر: 391189
۰
۰
نسخه چاپی

دنبال مجوز بلندمرتبه سازی در مازندران هستیم

به گزارش اقتصادآینده نیوز رضا علیخانی عصر یکشنبه در سمینار تخصصی شهرداران و رؤسای شورای اسلامی شهرهای استان مازندران با عنوان حسابرسی و درآمد پایدار در جمع شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای مازندران با بیان اینکه به دلیل کمبود زمین در مازندران در برخی از شهرهای استان با مشکل جدی زمین برای ساخت مسکن مواجه هستیم، اظهار کرد: به دنبال اخذ مجوز بلندمرتبه سازی در مازندران هستیم و به همین منظور جلساتی را در تهران داشتیم.

وی از نشست با معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برای بررسی بلندمرتبه سازی خبر داد و افزود: ۸۵ درصد اراضی مازندران کوهپایه است و بلند مرتبه سازی مشکل کمبود زمین برای ساخت مسکن استان را کم خواهد کرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران این نشست را در راستای ایجاد فضای صمیمی و گفتگو مجموعه مدیریت استان با مدیران شهری و یادآوری نکات ضروری و مهم اداره شهر اعلام و تصریح کرد: توجه به آن کلیدی ترین بخش نظام حکمرانی شهرها است و نظام حکمرانی خوب در شهرداری به همبستگی و پیوستگی نیاز دارد تا پازل وار کنار هم قرار بگیرد.

علیخانی با اشاره به اینکه فراهم کردن کیفیت بالای خدمات برای شهروندان، تأمین محیط امن برای، نظام سکونت گاهی کارآمد دائمی و مطلوب از وظایف مجموعه مدیریت شهری است و خاطرنشان کرد: آسایش و آرامش و نشاط شهروندان، سلامت و بهداشت عمومی، پویایی اقتصادی شهری و دسترسی به فرصت‌های برابر و مشارکت‌های مدنی نیز توسط مجموعه مدیریت شهری برای شهروندان باید مهیا شود.

وی توجه به دولت شهر الکترونیک در مدیریت شهری را بسیار ضروری دانست و یادآورشد: ایجاد زیرساخت‌های تولید عرضه و مبادلات تجاری برای توسعه پایدار حکمرانی شهری نیز جدی گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه از شهرداری انتظار می‌رود برنامه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای مدیریت شهری داشته باشند، گفت: همچنین شهرداران، نظام حاکمیتی، مدیریتی و حقوقی برای اجرا نظارت، کنترل و رصد در راستای پیشرفت طرح‌ها و کیفیت خدمات داشته باشند.

علیخانی اظهار کرد: توسعه شهری به طرح تفصیلی و هادی نیازمند است اما شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر الزامی برای داشتن طرح تفصیلی ندارد و طرح هادی برای توسعه شهری کفایت می‌کند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید