کد خبر: 391193
۰
۰
نسخه چاپی

خطرات شیوع سویه جدید کرونا در جامعه توسط رسانه ها اطلاع رسانی شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز فرزام بیدار پور عصر امروز یکشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: در دو سال اخیر ویروس کرونا جهش‌های مختلفی داشته که از شش ماه اول شروع بیش از ۱۰۰ جهش ژنتیکی را به خود داشته است.

وی افزود: «او میکرون» یکی از جهش‌های ویروس کوئید ۱۹ است که اکنون زیرگونه‌های مختلفی را درست کرده و همچنان با خصوصیات متعدد در حال جهش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان عنوان کرد: او میکرون نسبت به ویروس‌های قبلی سرایت پذیری بیشتری با ۱۴ درصد بیشتر نسبت به کرونای اول و با سرعت دو برابری دارد.

بیدارپور بیان کرد: ویروس «او میکرون» واکسن گریز، فرار از سیستم ایمینی، ریسک ابتلای مجدد و قدرت اتصال به سلول را نیز دارد، اما خوشبختانه وارد سلول ریه نمی‌شود و تعداد مرگ و میر کمتری داشته است.

وی عنوان کرد: اکنون با توجه به شرایط کنونی برای بیماران زمینه‌ای، مادران باردار، سالمندان و افراد ناایمنی که واکسن نزده باشند نگران هستیم لذا بحث‌های پیشگیری و استفاده از ماسک باید توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ذکر اینکه افراد بیمار علامت دار باید خود را قرنطینه کنند، گفت: طبق آخرین مقالات علمی، کشورهایی که محدودیت‌های خود را حذف کرده‌اند، بلافاصله وارد اپیدمی‌های ناشی از بیماری‌های دیگر شدند.

یوسفی مدیرگروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: بیماری کوئید ۱۹ در کل دنیا در چهار هفته اخیر روند نزولی داشته و تعداد مرگ‌ها به دلیل حذف محدودیت‌های برخی از کشورها روند ثابتی داشته است.

وی عنوان کرد: در هفته اخیر ۷۲۵ مورد ابتلاء به بیماری کوئید ۱۹ در کشور داشتیم که ۸ مورد آن مربوط به استان کردستان بوده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: ابتلاء به کرونا در کردستان در هفته‌های اخیر روند افزایشی داشته و درصد تست‌های مثبت کرونا در سطح استان ۷ درصد مثبت بوده است.

مدیرگروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بیان کرد: در استان کردستان تعداد واکسن دوز سوم بیشتری تزریق شده است و از نظر موجودی واکسن هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: مباحث پیرامون سلامت جامعه بدون مشارکت رسانه‌ها و آگاهی رسانی به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

کندائی افزود: اجرای برنامه‌های حوزه سلامت با همکاری رسانه‌ها و تعامل با آنها محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه دستگاه‌های دولتی به حوزه رسانه نباید فقط خبر رسانی باشد بلکه در پیشبرد و اجرای برنامه‌ها نقش رسانه بسیار مهم است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید