کد خبر: 391196
۰
۰
نسخه چاپی

۱۳۸ محکوم مالی از زندان‌های یزد آزاد شدند

سیدمسعود عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیران و نیکوکاران استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸ محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی، رقم بدهی این زندانیان آزاد شده را ۱۳۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و آورده محکومان، مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان تامین شد و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل به میزان ۱۴ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۳۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان بیان کرد: از این تعداد زندانی آزاد شده، ۹۲ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۳۱ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۱۴ مددجو محکوم نفقه و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی ۲۳ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و ۱۱۵ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۷ مددجو زن و ۱۲۱ مددجو مرد بودند.

عظیمی ادامه داد: از این تعداد آزادی ۱۲ مددجو با اجرای پویش همدلی با شعار «زندان جای مادران نیست» که به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در استان اجرا شد، از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند که برای آزادی این محکومان از سوی ستاد دیه کشور و بسیاری از نیکوکاران که هزینه های مراسم ترحیم اعم از خاکسپاری، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد خانواده خود را به امر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده بودند، مبالغی به ستاد دیه استان یزد اهدا شد.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد پاسخگوی سئوالات عموم خیران و مردم نیکوکار در زمینه کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید