کد خبر: 391271
۰
۰
نسخه چاپی

راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ در ۳۳ محله شهرکرد

به گزارش اقتصادآینده نیوز، امین اسدی در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: اطلس سرمایه‌گذاری شهرکرد با ۱۰۰ طرح به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی در حال تدوین است.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری شهرکرد ادامه داد: برای اجرای هر کدام از طرح‌های سرمایه‌گذاری این اطلس، حداقل حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رضا ریاحی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد نیز گفت: راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ در محله منظریه و ۳۲ محله دیگر شهرکرد در اولویت قرار گرفته است که عملیات اجرایی ساخت آن از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: ساخت و نصب ۱۴ نماد فرهنگی در شهر برای نوروز ۱۴۰۲ تصویب شده است که به همراه رنگ‌آمیزی و دیوارنگاری‌های در سطح شهر انجام خواهد شد.

ریاحی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ متکدی با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی و بهزیستی از سطح شهر جمع‌آوری و تحویل متولیان امر شده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد تاکید کرد: المان‌های نوروزی یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای معرفی فرهنگ و رسوم در شهرها است و به هیچ عنوان نمی‌توان منکر تأثیر مثبت المان‌های شهری در زیبایی و افزایش جذابیت شهرها شد؛ لذا در راستای معرفی صنایع‌دستی، فرهنگ استان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعدادی از المان‌های نصب شده مربوط به شهدای استان و صنایع‌دستی است.

ریاحی اضافه کرد: مردم همیشه از نمادها استقبال ویژه‌ای داشته‌اند و این استقبال را می‌توان به خوبی در زمان گرفتن عکس یادگاری در کنار نمادها شاهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: شهرداری تنها متولی حوزه صنایع‌دستی و فرهنگ نیست، دستگاه‌های اجرایی دیگری مانند میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی و حوزه هنری نیز متولی هستند و هرکدام نقشی بر عهده دارند؛ لذا همه دستگاه‌ها و نهادها باید هم‌افزایی داشته باشند، چراکه شرایط امروز جامعه، شهرداری و دولت به‌نحوی است که اعتبارات محدود شده و همکاری برای به سرانجام رسیدن یک پروژه نیاز است.

وی گفت: میدان فردوسی تا میدان بوعلی‌سینا در شهرکرد به عنوان گذر صنایع‌دستی نامگذاری و در ضلع جنوب این خیابان کوی نمدمالان واقع شده است که توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری سنگ‌فرش شد.

ریاحی با گلایه از برخی شهروندان افزود: برخی افراد روی کافوهای مخابراتی رنگ‌آمیزی شده که با دقت و توسط نقاش متخصص به صورت تخصصی طراحی و اجرا شده است، اعلامیه می‌چسبانند که اقدامی ناشایست است؛ البته این اقدام پیگرد قانونی دارد، اما نباید فراموش کرد که اصلی‌ترین حافظان شهر شهروندان هستند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید