کد خبر: 391327
۰
۰
نسخه چاپی

تعطیلی در بخش‌های مختلف راه حل کاهش آلودگی هوا نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حسن موحدیان ظهر دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: مشهد از کلانشهرهایی است که با مشکل جدی آلودگی هوا رو به روست و دولت و شهرداری باید با کمک یکدیگر اقدامات اساسی نظیر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را به سرانجام برسانند و تعطیلی در بخشهای مختلف نظیر مدارس و دانشگاه‌ها، راه حل کاهش آلودگی هوا نیست و باید اقدامات اساسی در این خصوص انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهروندان نیز باید با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش تردد با خودروهای شخصی در این حوزه یاریگر باشند.

وی افزود: نقدهایی در خصوص برگزار نشدن جلسات شورای شهر در هفته‌های اخیر مطرح شده است و قرار نیست وقتی شورا دستور کار نداشته باشد جلسه علنی برگزار شود همچنین در هفته‌های اخیر بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون‌های شورا در دست بررسی است.

موحدیان در ادامه نیز اظهار کرد: در روزهای اخیر تهمت و افتراهایی در فضای مجازی علیه شهردار سابق مشهد مطرح است که قابل قبول نیست و مفتریان و تهمت زدگان باید در قیامت پاسخگو باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با نامه دادستانی مبنی بر تعلیق شهردار، طبق وظیفه باید به سرعت، سرپرست شهرداری انتخاب می‌شد که این مهم اجرایی شد.

وی گفت: به دنبال اتهامات مالی وارده به ۲ کارمند شهرداری مشهد سید عبدالله ارجائی شهردار این کلانشهر روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه با دستور دادستانی مشهد از این سمت تعلیق شد و شورای اسلامی شهر مشهد نیز روز شنبه اول بهمن ۱۴۰۱ جواد اصغری را به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر انتخاب کرد.

وی ادامه داد: اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن سپاه در فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی محکوم است و این اقدام بیانگر استیصال غرب از امنیت آفرینی سپاه پاسداران است.

موحدیان بیان کرد: علی‌رغم آزمون و خطای آمریکا و اروپا اما آن‌ها باز هم عبرت نمی‌گیرند. اینکه نیروی مسلح رسمی که در قانون اساسی یک کشور به رسمیت شناخته شده را تروریستی اعلام کنند، یا نشان‌دهنده عدم فهم دقیق مسائل بین‌الملی یا از روی عصبانیت است که هر کاری انجام دادند، تیرشان به سنگ خورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: بنابراین اینگونه ورود پیدا کردند. باید عقل به خرج دهند. امیدوارم این کار به سرانجام نرسد و اگر هم رسید، مجلس باید با این موضوع برخورد انقلابی داشته باشد. سپاه مردمی و انقلابی است و قانون دارد. این کار استیصال غربی‌ها را نشان می‌دهد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید