کد خبر: 391497
۰
۰
نسخه چاپی

ارائه خدمات مشاوره ازدواج به ۵ هزار نفر در خراسان شمالی

محمدرضا اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای تداوم زندگی‌های مشترک، در شهرستان‌های خراسان شمالی هفت مرکز مشاوره ازدواج فعالیت دارند که کلاس‌های آموزشی در چهار محور سلامت جنسی، اخلاقی، احکام ازدواج و حقوق خانواده برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها عاملی مهم در مدیریت زندگی مشترک و حفظ و پایداری آن هستند، گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده در استان طی امسال، ۹۵ درصد زوج‌های خراسان شمالی آموزش‌های حین ازدواج را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری تاکنون در استان، ۴ هزار و ۹۴۰ نفر از جوانان استان برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به مراکز مشاوره ازدواج خراسان شمالی مراجعه کرده‌اند.

اکبری افزود: بررسی آمادگی نامزدها و دو طرف مقابل برای پذیرش مسئولیت زندگی، ارزیابی‌های هم کفو بودن و هم‌ترازی طرفین و ارزیابی مهارت‌های زندگی مشترک در هر فرد به‌صورت جداگانه و به‌صورت مشترک از محورهای فعالیت مراکز مشاوره ازدواج است.

این مقام مسئول یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های مالی، صمیمیت و دلبستگی‌های طرفین، مسئولیت‌پذیری، انتقادپذیری و قضاوت‌های منصفانه در زندگی جزو مهم‌ترین بخش‌هایی است که یک مشاوره ازدواج آگاه به آن‌ها می‌پردازد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید