کد خبر: 391796
۰
۰
نسخه چاپی

شهرستان زنجان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری استان است

به گزارش اقتصادآینده نیوز، سید سعید صفوی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات و موانع حوزه‌های سه‌گانه با اشاره به روند رو به رشد حوزه گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شهرستان زنجان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری استان است که می‌تواند در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی نیز در سطح استان مطرح شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: بناها محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی از زیرساخت‌های گردشگری هستند می‌توانند در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری موثر باشند و منجر به تقویت این صنعت و افزایش میزان ماندگاری مسافران می‌شود و معتقدیم گردشگری متعلق به مردم است و با این رویکرد، به دنبال توسعه صنعت گردشگری در استان هستیم.

صفوی همچنین به برگزاری جلسات رفع موانع تولید در شهرستان اشاره کرد و گفت: خروجی این جلسات باید رفع موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای شهرستان در حوزه‌های سه‌گانه عنوان کرد: با توسعه، رونق و رشد گردشگری و صنایع‌دستی، منافع ناشی از آن در تمامی سطوح گسترده و متنوع این صنعت، احساس و همه مردم بهره مند خواهند شد و مرمت بناهای تاریخی شهرستان نیاز به اعتبار بیشتری دارند که باید با سرعت بیشتر به آنها رسیدگی کرد.

مهدی باقری افزود: اخذ مجوزهای قانونی از جمله کارت شناسایی و پروانه تولید انفرادی، بیمه هنرمندان، رفع موانع اخذ تسهیلات ارایه شده به هنرمندان در قالب مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ قانون بودجه، چگونگی افزایش کیفیت محصولات تولیدی و دریافت نشان ملی و مهر اصالت، شرکت در نمایشگاههای استانی ملی و بین المللی و تشکیل شرکت تعاونی هنرمندان از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود که معاون صنایع دستی از نزدیک در جریان جزئیات و دغدغه‌های هنرمندان این عرصه قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان نسبت به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری، سرمایه گذاری، تسهیلات پرداختی به متقاضیان سرمایه گذاری پرداخت و خواستار همکاری همه دستگاههای اجرایی به منظور رفع مشکلات سرمایه گذاران و توسعه و رونق صنعت گردشگری شهرستان شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

منبع: https://www.mehrnews.com/news/5692070/شهرستان-زنجان-یکی-از-مهم-ترین-قطب-های-گردشگری-استان-است

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید