کد خبر: 392196
۰
۰
نسخه چاپی

اراده و همت جهادی ملت ایران را به قله های بلند می رساند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر شنبه در دیدار با اعضای هیئت اندیشه ورز همایش هویت و پیشرفت استان اظهار داشت: همایش ملی هویت و پیشرفت استان مرکزی با رویکرد اندیشه ورزی و پژوهش محوری بسیار کاربردی و لازم است و باید در سطح ملی مطرح شود چراکه ظرفیت های استان در حوزه هویت بسیار است.

وی افزود: متاسفانه در حوزه هویت کشور ما عملکرد مطلوبی ندارد و علیرغم وجود ظرفیت های فوق العاده در حوزه های هویتی هنوز اقدام اساسی شکل نگرفته و نسل جدید از آنها مطلع نیستند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه پرداختن به مسئله هویت پیشرفت کشور و آینده متعالی نسل جدید را تضمین می کند، گفت: در حوزه هویت نیازمند اقدامات اساسی و بنیادین هستیم و پرهیز از واگرایی و توجه به همگرایی در این خصوص یک ضرورت مهم است.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی و انقلابی بعد از گذشت ۴۴ سال پرافتخار و با کارنامه درخشان باید در همه حوزه ها توانمند و کارآمد باشد و همچون نگینی در دنیا بدرخشد و ملت ایران نشان داده این ظرفیت را دارد.

دری نجف آبادی ادامه داد: سیاست های مهم کشور از جمله بیانیه گام دوم، برنامه هفتم توسعه کشور و نگاه تمدن اسلامی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده معجزه کننده و در همه بخش ها کارآمد است و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور باید مبتنی بر سیاست ها باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های عظیمی در کشور وجود دارد که با عزم و اراده ملی می تواند ایران اسلامی را در همه ابعاد توانمند کند، گفت: قطعاً اراده و همت جهادی ملت ایران را به قله های بلند می رساند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ملت ایران نشان داده اند مرد میدان اراده ها و همت بلند هستند و تزلزل و سستی در این ملت جایی ندارد چراکه هویت واقعی این ملت هویت علوی، حسینی و فاطمی است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی سرشار از حماسه های هویت ساز و ظرفیت های هویتی غنی است، گفت: هرکدام از ظرفیت های استان همچون گنجینه ای گران بها هستند و می توانند نسل های جدید را به قله های بلند برساند و در این همایش باید به آنها خوب پرداخته شود.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: کار برای هویت و تشکیل نظام هویتی نیاز به سازماندهی ویژه و استفاده از ظرفیت های نخبگانی و مردمی دارد و باید استمرار داشته باشد و نباید تنها به یک همایش خلاصه شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید