کد خبر: 392210
۰
۰
نسخه چاپی

بافت ۶۸۵ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد عرب ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۶۸۵ تخته فرش به متراژ سه هزار و ۱۹۱ متر مربع از ابتدای سال توسط مددجویان بافته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه به طور متوسط قیمت هر متر مربع فرش دستباف چهار میلیون تومان است، بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۲۳۲ تخته فرش به متراژ چهار هزار و ۸۳۱ متر بافته شد.

عرب با اشاره به مشارکت سه هزار بافنده مددجو در خراسان جنوبی افزود: بافت فرش ویژه خانواده های تحت حمایت یکی از طرح های اشتغال خانگی است که در روستاها و شهرها، ویژه خانواده های تحت حمایت و زنان سرپرست خانوار اجرا می شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در زمینه بازاریابی فرش ورود کرده و فرش های بافته شده را به بالاترین قیمت به فروش می رساند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تا امسال روال بر این اساس بوده که مواد اولیه یا توسط خود افراد و یا با همکاری راهبران شغلی کمیته امداد تهیه شود، گفت: راهبران شغلی فرش افرادی مورد تایید امداد هستند که کار تهیه مواد اولیه و نظارت بر بافت فرش را برای بافندگان انجام می دهند.

عرب بازاریابی و فروش فرش های بافته شده را با اهمیت تر از مواد اولیه بیان کرد و افزود: امسال به دنبال این هستیم که در صورت تأمین اعتبار، بهترین مواد اولیه را تهیه کنیم که در این صورت در ارزش افزوده فرش تاثیر گذار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال پیدا کردن مسیرهای خوب برای فروش هستیم، یادآور شد: در سفر رئیس بسیج اصناف هم بازدیدی از انبار فرش‌ها داشتیم و قول هایی برای اتصال به بازار فرش تهران دادند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریع تر این وعده تحقق یابد و بتوانیم به بالاترین قیمت، فرش های بافته شده را به فروش برسانیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید