مدیر مرکز توسعه فعالیت های قرآن و نهج البلاغه سازمان تفریحی فرهنگی شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای برنامه «فرازخوانی مساجد تاریخی اصفهان» در ایام نوروز

مدیر مرکز توسعه فعالیت های قرآن و نهج البلاغه سازمان تفریحی فرهنگی شهرداری اصفهان از اجرای برنامه «فرازخوانی مساجد تاریخی اصفهان» در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

اجرای برنامه «فرازخوانی مساجد تاریخی اصفهان» در ایام نوروز

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدهاشم موسوی با اعلام این خبر گفت: مساجد تاریخی اصفهان از دیرباز تا امروز محلی معنوی برای تلاوت قرآن، دعا و نیایش بوده و تلاش شده تا امسال نیز به دلیل همزمانی بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان، حال و هوای معنوی ویژه ای در این مساجد ایجاد شود.
او افزود: برنامه «فرازخوانی مساجد تاریخی اصفهان» در ایام نوروز به صورت زنده در اماکن تاریخی اصفهان برگزار می شود و گردشگران همگام با بهار طبیعت و قرآن با رویکرد این اماکن مذهبی آشنا می شوند.
او تصریح کرد: این برنامه با فرازخوانی قاریان جوان و نوجوان از قرآن کریم، خواندن نیایش و اذان به صورت زنده همراه است.
مدیر مرکز توسعه فعالیت های قرآن و نهج البلاغه سازمان تفریحی فرهنگی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این برنامه از سوم تا یازدهم فروردین 1402 در مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام (ره) و مسجد جامع برگزار می شود، اظهار کرد: این برنامه برای عموم گردشگران است و عموما توسط قاریان جوانان و نوجوان قرآن اجرا می شود.
او توضیح داد: قاریان قرآن در این ایام از ساعت 10 صبح تا 7 شب هر نیم ساعت یک اجرا دارند و به صورت زنده و بدون استفاده از سیستم صوتی برنامه خود را اجرا می کنند.
موسوی با اشاره به رویکرد مذهبی و گردشگری برنامه فرازخوانی مساجد تاریخی با توجه به تلاقی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: دلیل انتخاب این سه مسجد تاریخی برای اجرای این برنامه قدمت آنها، حضور قابل توجه گردشگران و گنبدهای خاص و بزرگ آنها است که بی شک همواره مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید