کد خبر: 411017
۰
۰
نسخه چاپی

رسیدن به قوه قضائیه کارآمد مستلزم تحقق سند تحول دستگاه قضا است

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد باقر الفت ظهر پنجشنبه در همایش نقش سرمایه انسانی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه که در سالن عدالت دادگستری کل استان قزوین، برگزار شد؛ اظهار کرد: مجموعه قضائی به خصوص دادگاه‌ها از معدود سازمان‌هایی هستند که نیروی انسانی در آن رکن اصلی فعالیت بوده و هیچ ابزاری نمی‌تواند جایگزین آن باشد.

وی ادامه داد: نیروی انسانی در خط مبارزه قوه قضائیه قرار داشته و به عنوان سربازان آزموده برای تحقق عدالت در کشور فعالیت می‌کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه دادستان قزوین جزو چهره‌های شناخته شد و فعال در سطح کشور است، گفت: دادگستری استان قزوین با حضور پیشکسوتان و نیروهای زبده، با صلابت و علمی پیشینه و ظرفیت‌های خوبی در حوزه نیروی انسانی دارد و باید از تجارب آنها در تحقق اهداف قوه قضائی به نحو احسن استفاده شود

الفت گفت: زمانی می‌توان به قوه قضائیه کارآمد و جدید دست یافت که همه اقدامات و برنامه‌های ما همسو با این سند پر افتخار باشد.

این مسئول تصریح کرد: به همین منظور در راستایی آشنایی نیروی انسانی، منابع اصلی آزمون جامع در جذب نیرو برگرفته از این دو سند خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما باید بر اساس سند تحول قضائی و بیانیه گام دوم عمل کنیم، گفت: سند تحول قضائی با حضور ۱۵۰ کارشناسان و استاد برجسته در دوره ریاست آیت اله رئیسی برای تحول در قوه قضائیه تنظیم شده به طوری که قابلیت عملیاتی دارد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه کشور اضافه کرد: در دوره آیت اله اژه ای نیز عملیاتی سازی این سند در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

الفت با بیان اینکه قضات باید متناسب و با تراز امروز باشند. گفت: نگاه ما باید به سمت تغییر نگرش و آموزش موضوعات روز بوده و به سمت حرفه‌ای شدن نیروی انسانی حرکت کنیم تا بتوانیم به دعوی جدیدی که امروز در کشور مطرح می‌شود قضاوتی متناسب با موضوع داشته باشیم.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید