کد خبر: 411079
۰
۰
نسخه چاپی

همه در تلاش برای حل مشکل اقتصاد هستند/ لزوم برنامه ریزی کوتاه مدت

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: عمل به حلال خدا و پرهیز از حرام خدا و حب اهل بیت (ع) راه نجات است و این با ایمان و عمل صالح به دست می‌آید.

دهه کرامت باید منجر به این شود که ضریب پیروی ما از پیشوایان معصوم بیش از گذشته نمایان شود

وی تصریح کرد: این روزها در این مناسبت دهه کرامت هستیم، اینها مناسبت‌هایی هستند که باید نشاط و سرور را با برنامه‌های دینی و فرهنگی در بین مردم گسترش بدهند و با معرفت افزایی و عمق بخشیدن به معرفت، محبتی که در وجود مردم مسلمان و شیعه ما وجود دارد را عمق ببخشند تا این محبت در رفتار و گرفتار ما نمایان شوند.

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: دهه کرامت باید نهایتاً منجر به این شود که ضریب اطاعت و پیروی ما از پیشوایان معصوم هر سال نسبت به سال دیگر افزایش یابد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به روز بزرگداشت حضرت شاه چراغ اظهار داشت: درباره حضرت احمدبن موسی امامزاده جلیل القدری است و مورد احترام همه ماست و درمیان امامزداگان ممتاز و برجسته است، از او به عنوان سیدی کریم و جلیل که امام رضا او را دوست می‌داشت و او را بر اقوام نزدیکش مقدم می‌داشت یاد شده است.

وی با بیان اینکه مالی که به عنوان یثیره معروف است را امام رضا به حضرت احمدبن موسی داد و ایشان هزار بنده را آزاد کرد، تصریح کرد: باید این درس‌ها را از امامزادگان بگیریم، کمک به هم نوع، کمک به معیشت مردم، فراهم کردن جهیزیه برای دختران و پسران، اجاره بها در حد و اندازه‌ای که مستأجران را به عسر و حرج مبتلا نکند، خرید و فروش‌ها منصفانه باشد و در حق همدیگر ظلم نکنیم.

امام رضا (ع) با تدبیر معارف قرآنی و اهل بیت را گسترش داد

خطیب جمعه خرم آباد به روز چهارشنبه ولادت امام رضا (ع) نیز اشاره کرد و گفت: نکات برجسته ای در زندگی ایشان وجود دارد و در مقطعی امامت را به دست گرفتند که پدرشان حضرت امام موسی کاظم را به شهادت رسانده بودند و از شمشیر ظلم و ستم هارون خون می‌چکید ولی امام رضا با تدبیر معارف قرآنی و اهل بیت را گسترش داد و محبت اهل بیت را ترویج کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان امامت امام رضا (ع)، نوبت به مامون رسید و مرکز حکومت عباسی مرو قرار داده شد و امام رضا را به اجبار از مدینه به مرو منتقل کرد تا بتواند پایه‌های حکومت را از تضعیف نجات بدهد و فعالیت‌های دینی و فرهنگی امام رضا کمرنگ و مبارزان علوی را کنترل کند، اما با تدبیر امام رضا این نقشه‌ها منتفی شد. هم معارف اسلامی گسترش یافت و هم جهاد و مبارزه علویون شدت یافت و مبارزانی هم تربیت شدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: امروز هم نقطه اتکای مردم و مقام معظم رهبری توسل و دعای امام رضا (ع) در حق این ملت برای رسیدن به قله‌های پیشرفت است.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس نکات مهمی را برشمردند، فرمودند از رفتار اشرافی گرایانه و نگاه از بالا به مردم پرهیز کنید، فرمودند نشست شما نمایندگان با مردم براساس تواضع باشد و فرمودند شما سرفرازانه وارد مجلس شدید و اینگونه هم خارج شوید. همچنین تاکید کردند که مجلس را انقلابی و پویا و پرتحرک می دانم.

وی همچنین با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: این رویداد شگرف به وسیله رزمندگان اسلام محقق شد و نقش رزمندگان لرستانی هم در این عملیات ممتاز بود. از این جهت از همه این دلاورمردان و پیشکسوتان ایثار و جهاد تقدیر می‌کنیم و یاد همه شهیدان به ویژه شهدای حاج عمران و آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌داریم.

محرومیت زدایی از کوهدشت و الیگودرز با حضور بنیاد علوی

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد اشاره کرد و افزود: استان لرستانی که فاقد نیروگاه برق بود امروز صاحب نیروگاهی با ۵۰۰ مگاوات تولید شده است، اعلام کردند اگر در لرستان بستر فراهم شود به هزار مگاوات هم می‌رسد و اشتغال بیشتر هم فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد برای این نیروگاه هزینه شده و مهمتر اینکه به دست جوانان ایرانی و مهندسان ایرانی ساخته شده است که اینها نکات امید است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه بنیاد علوی که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است هم در بخش‌هایی از دو شهر کوهدشت و الیگودرز حضور دارند و تسهیلات خوبی برای این دو منطقه برای مسکن روستایی، مدرسه سازی، آب آشامیدنی و دادن تسهیلات در نظر گرفته‌اند که فرصت خوبی است برای توسعه این مناطق.

وی با تاکید بر اینکه از فرمانداران و ائمه جمعه و فرماندهان سپاه و اوقاف و تبلیغات اسلامی خواهش می‌کنم با نمایندگان بنیاد علوی نشست برگزار کنند و از فرصت ایجاد شده برای محرومیت زدایی استفاده کنند، هم حمایت کنید هم نظارت تا کارها به شیوه درست انجام شود، افزود: در سال گذشته اعتبارات خوبی اختصاص یافته و امسال هم به همان اندازه و بیشتر تسهیلات اختصاص یافته است.

خطیب جمعه خرم آباد گفت: بنیاد مستضعفان در رسیدگی به محرومیت زدایی در استان و کشور فعالیت‌های خوبی انجام داده است، البته ما منتظر کارهای اساسی هستیم که در این رابطه جلسه‌ای با آقای فتاح برای ایجاد اشتغال خواهیم داشت.

همه نهادها در تلاش برای غلبه بر مشکلات اقتصادی

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه همه نهادها در تلاش برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و مهار تورم هستند که جای تشکر دارد، اظهار داشت: سفرهای ریاست جمهوری به کشورهای مختلف را شاهدیم تا مردم در وضعیت بهتری قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس توجه کنند علاوه بر طرح‌های بلندمدت و میان مدت برای حل مشکلات اقتصادی، باید برای حل مشکلات کنونی و زمان حال هم برنامه‌های عملیاتی کوتاه مدت داشته باشند، تصریح کرد: برخی از مردم به لحاظ معیشتی و تأمین اقلام مورد نیاز روزانه با سختی روبه رو هستند که نیاز است اقدامات و عملیات‌های کوتاه مدت برای رفع مشکلات صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال، تولید، مهار تورم و خدمت گذاری بی منت عبادت محسوب می‌شود و استقلال و سازندگی کشور را در پی دارد و پیروزی بر اهداف شیطان بزرگ آمریکا است، افزود: باید خستگی ناپذیر تلاش کنیم برای ایجاد اشتغال و بتوانیم رنجی که جوانان و خانواده‌ها متحمل می‌شوند را برطرف کنیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید