کد خبر: 411303
۰
۰
نسخه چاپی

اسراف در بیت المال گناهی نابخشودنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ساوه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از مهمترین آن تبیین سه کلید واژه عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی بود، در سیاست خارجی وقتی می‌گوئیم عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی، ما در طول این سال‌ها داشتیم مواردی را که دیپلماسی ما، تعبیر درست در قبالش همین تعبیر «التماسی» است، «دیپلماسی التماسی». ممکن است لحن‌مان هم التماس‌آمیز نبوده اما باطن قضیه التماس بوده است‌.

وی افزود: عزت یعنی نفی این‌جور دیپلماسی، نفی چشم دوختن به دست و زبانِ این و آن. این شخصیت پخته‌ی سیاسی قدیمی فلان کشور این‌جوری گفت، عزت یعنی ما چشم‌مان و نگاهمان به این چیزها نباشد، تکیه‌مان به اصول خودمان باشد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد؛ حکمت یعنی در همه‌ی تعامل‌های دو جانبه و چند جانبه خردمندانه، اندیشیده و محاسبه‌شده عمل کنیم. از اظهار نظرهای دفعی و ارتجاعی و حساب‌نشده پرهیز کنیم و تلاش کنیم هر اقدامی که صورت می‌گیرد پشتوانه علمی و منطقی داشته باشد.

رحیمی همچنین در خصوص دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس به مناسبت ۷ خردادماه سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی گفت: فتح خرمشهر کار بزرگ و کم‌نظیری بود و نقشه‌ها و طرح‌های عملیات بیت المقدس باید در دانشگاه‌های جنگ تدریس بشود اگر شما نمایندگان مجلس فرصت نمایندگی پیدا می‌کنید به خاطر آن شهادت‌ها است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: قانون باید صریح، متقن، قابل اجرا، بدون تعارض و دارای ثبات باشد، مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته و بر این اساس، قانون گذاشته است قانون اقدام راهبردی کشور را از سرگردانی در قضیه‌ی هسته‌ای نجات داد.

خطیب جمعه ساوه در ادامه گفت: طبق بیان معصومین اختلافات به خاطر تعصب‌ها، کینه‌ها و حسد و حب دنیا و تنگ نظرهاست و این موارد رشته وحدت را که سبب امنیت داخل و پیروزی بر دشمنان خارجی است. از هم گسسته، و به همین دلیل برکات اجتماع که همکاری و خدمات متقابل پیوندهای دوستی و برادری است از جامعه قطع شده است.

رحیمی اسراف یکی از نمونه‌های آشکار حرکت‌های نابخردانه است. در شرایط کنونی جامعه اسلامی ما که در فشار استکبار غرب برای تحمیل و تشدید فقر بر امت اسلام، هر چه بیشتر شده است. اسراف، گناه کوچکی نیست اسراف در اموال شخصی گناه و در بیت المال مسلمین گناهی بزرگ‌تر است.

وی ادامه داد: ما مردم مسرفی هستیم ما در خوراک و پوشاک و وسایل نقلیه و سرمایش و گرمایش بیش از اندازه اسراف کرده‌ایم. در مصرف گندم ۵/۲ برابر متوسط جهانی. در مصرف نمک ۷/۲ برابر استاندارد جهانی، در مصرف شکر ۶ برابر متوسط سرانه جهانی و در مصرف سوخت ۲ برابر متوسط سرانه جهانی هستیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید