کد خبر: 411695
۰
۰
نسخه چاپی

حوزه های علمیه درتببین کارآمدی اسلام و رفع شبهات فعالانه عمل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر سه شنبه در آئین اختتامیه جشنواره علامه حلی استان مرکزی اظهار داشت: تحقیق و پژوهش لازمه حرکت و پویایی حوزه‌های علمیه است و بالندگی و کارآمدی حوزه‌ها در گرو اهمیت و توجه ویژه به پژوهش و تحقیق است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اقدامات تبیینی و تبلیغی مورد توجه حوزه‌های علمیه باشد و حوزه‌ها باید در تبیین احکام اسلامی و رفع شبهات خصوصاً مسائل شرعی پیشگام عمل کند و باید با همت‌های بلند گام‌های بلندی برای پیشرفت جامعه برداشت.

وی تاکید کرد: در برابر شبهات باید فعالانه و هوشیارانه عمل کرد و نباید گذاشت شبهات جامعه و مردم را به انحراف ببرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه جشنواره علامه حلی از برنامه‌های موفق حوزه‌های علمیه است و روند قابل قبولی دارد، گفت: خوشبختانه موضوعات و بخش‌های جشنواره هم کاربردی و هم در راستای نیازهای جامعه است و باید تقویت شوند.

وی افزود: نقش خواهران در پیشبرد اهداف جشنواره و اقدامات پژوهشی قابل تقدیر است و بانوان به برکت انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف منشأ خیرات و برکات فراوانی هستند و باید در حوزه‌های علمیه و تحقیق و پژوهش الگو و پیشگام باشند.

دری نجف آبادی ادامه داد: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های علمیه دارد و کارنامه این استان درخشان است و امروز باید در حوزه‌های تبیینی و تبلیغی پیشگام عمل کند.

وی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه باید کارآمدی و توانمندی مکتب اسلام ناب محمدی (ص) را تبیین و تبلیغ کنند و باید از همه ظرفیت‌ها برای تقویت بعد علمی و پژوهشی فعالیت‌ها استفاده کرد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: الگوهای زیادی در حوزه‌های علمیه وجود دارد که باید به خوبی معرفی شوند و طلاب جوان بتوانند آنها را سرلوحه رفتار خود قرار دهند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید