کد خبر: 411785
۰
۰
نسخه چاپی

قلب ایران در مشهد می‌تپد/ برپایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: دهه کرامت، دهه جشن و سرور اهل بیت است، دهه‌ای که از ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و به ولادت علی بن موسی‌الرضا (ع) ختم می‌شود.

از ابتدای این دهه، در جای جای کشور جشن‌هایی برپا شد اما نقطه اوج این جشن‌ها، امروز و فردا در مشهد رقم می‌خورد؛ جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها شب و روز میلاد امام رئوف (ع) در مشهد برپا است.

مشهد مناسبت‌ها و اجتماعات زیادی به خود دیده اما امسال و این روزها، مشهد حال و هوایی دیگر را تجربه کرد، بزرگترین جشن میلاد امام رضا (ع) تدارک دیده شد، تدارک میزبانی از میهمانان امام رئوف از ماه‌ها قبل آغاز شد و حالا وقت پذیرایی از دلدادگان اباالحسن الرضا (ع) رسیده است.

قلب ایران در مشهد می‌تپد/ برپایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها

جشن میلاد با برگزاری مراسم آئینی خادمان حضرت در حرم مطهر از نخستین دقایق شب ولادت آغاز شد که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، حرم رضوی گلباران شد اما جشن اصلی با حضور مردم ولایتمدار برگزار شد.

عاشقان آل‌الله از هر نقطه‌ای خود را به مشهد رساندند تا در جشن میلاد ولی نعمت خود حاضر شوند، امشب خیابان‌های اطراف حرم رضوی شاهد برپایی جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها بود؛ خیل عظیم زائران و مجاوران که به سمت حرم در حرکت هستند، گوشه‌ای از عظمت این جشن باشکوه را تشکیل داده‌اند.

مواکب متعددی در خیابان امام رضا (ع) برپا شده که خدمات مختلفی به زائران ارائه می‌کند، هرکدام از مواکب را خادمان موسی‌الرضا از نقاط مختلف کشور برپا کرده‌اند، موکبی با غذا از زائران پذیرایی می‌کند و موکب دیگری که موکبی دخترانه است با شربت و شیرینی از حاضران پذیرایی می‌کنند.

قلب ایران در مشهد می‌تپد/ برپایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها

در گوشه‌ای دیگر از مسیر عاشقی، خادمانی یک دست سبزپوش با چوب‌پرهایی به همین رنگ زائران را به سمت موکب خود هدایت می‌کنند، اینجا چایخانه حضرت برپاست و چای جشن میلاد شاه خراسان را به میهمانان تعارف می‌کنند.

از دور گنبد طلای حضرت به چشم می‌خورد، همه به عشق مولا در این خیابان قدم برمی‌دارند، هوا تاریک شده و چراغانی‌های خیابان حال و هوای یک جشن تمام عیار را تداعی می‌کند.

هر لحظه به جمعیت حاضر در خیابان امام رضا (ع) افزوده می‌شود و برق شوق در چشمان تک تک زائران و مجاوران دیده می‌شود، از هر سن و سالی در این مسیر در حرکت هستند، شاید بسیاری از آنان امکان رسیدن به صحن و سرای حضرت را پیدا نکنند اما همین که بخشی از این جشن بزرگ هستند، دلشان آرام می‌گیرد.

قلب ایران در مشهد می‌تپد/ برپایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها

زوج جوانی با کالسکه فرزند خود در حرکت هستند، به سمتشان می‌روم و با آنان هم‌کلام می‌شوم، پدر جوان این خانواده می‌گوید: پسرم در روز ولادت امام رضا (ع) به دنیا آمد که به یمن این اتفاق شیرین، نام او را رضا گذاشتیم.

او ادامه می‌دهد: امشب آمدیم تا هم در جشن میلاد آقا شرکت کنیم و هم تولد یک سالگی برکت زندگی‌مان را در کنار امام رئوف جشن بگیریم.

عقربه‌ها، ساعت ۸ را نشان می‌دهد و همزمان آسمان یک دست نورانی می‌شود، آسمان حرم مطهر رضوی و مشهد مقدس در این دقایق نورباران می‌شود و فضا غرق در نور و شادی است، طنین نوای «یا امام رئوف» و «یا رضا» خیابان‌های اطراف حرم را پر کرده.

قلب ایران در مشهد می‌تپد/ برپایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها

جوان‌ترها با سوت و کف زدن شادی خود را بروز می‌دهند و مسن‌ترها با صلوات و ذکرهایی زیر لب این لحظات شیرین را سپری می‌کنند.

مراسم باشکوهی نیز در صحن پیامبر اعظم (ص) در حرم مطهر برپا شده و سرودخوانی گروهی از نوجوانان ادامه پیدا کرد.

بخش دیگر این جشن بزرگ، حضور هیئات مذهبی در حرم مطهر رضوی بود، هیئات مذهبی سراسر کشور در کنار زائران و مجاوران این مراسم را برگزار کردند و مداحان برجسته کشور همچون محمد حسین حدادیان، عبدالرضا هلالی و محمد حسین پویانفر به مدیحه‌ثرایی و چارپایه‌خوانی در رثای علی بن موسی الرضا (ع) پرداختند و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان نیز به بیان نکات معرفتی پرداخت.

مشهد مقدس امشب را در جشن و سرور صبح می‌کند، جشنی که روشنای روز پیش از میلاد را به صبح ولادت حضرت می‌دوزد، شاید اگر بگوییم قلب ایران امشب در مشهد می‌تپد، سخن گزافی نگفتیم ….

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید