کد خبر: 412026
۰
۰
نسخه چاپی

خسارت جزئی سیلاب در فراهان/ خدمات‌رسانی فوری ستاد مدیریت بحران

به گزارش خبرنگار مهر، امید محترمی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت آب‌گرفتگی و سیلاب عصر چهارشنبه ۱۰ خردادماه در مناطقی از استان در پی بارش‌های رگباری بیان کرد: شکل‌گیری جریان بارشی توده همرفتی در چند نقطه از شهرستان فراهان و تفرش بارش‌های گسترده مانسونی را به همراه داشت و موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های منطقه گردید.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار قبلی هواشناسی و هماهنگی انجام‌شده تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران به‌منظور مقابله با سیلاب احتمالی در آماده‌باش کامل قرار داشتند.

محترمی تصریح کرد: افزایش حجم بارش‌ها در منطقه تلخاب و روستای حدوداً ۲۰ خانواری کلاً در بخش مرکزی شهرستان فراهان موجب سیلابی شدن رودخانه و طغیان آب گردید که در همین راستا در مجموع در روستای کلاً یک واحد به‌صورت کامل و دو واحد به‌صورت جزئی دچار آب‌گرفتگی شدند که ساکنان هر سه واحد فصلی بوده و ساکن دائم نیستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اضافه کرد: بلافاصله و کمتر از ۱۵ دقیقه تیم‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان فراهان با مدیریت فرماندار در محل حاضر شدند و اقدامات اولیه ازجمله بازگشایی معابر اصلی روستا به‌صورت کامل انجام شد و تخلیه آب منازل با حضور تیم‌های هلال‌احمر انجام گرفت.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های عملیاتی ادارات آب، برق و گاز سریعاً نسبت به ایمن‌سازی تأسیسات آسیب‌دیده اقدام کردند، گفت: در حال حاضر شرایط روستا کاملاً مطلوب است و بیش از ۴۰ نیروی امدادگر هلال احمر، خدماتی و پشتیبانی دستگاه‌های مختلف در قالب ۱۲ تیم در منطقه حضور پیدا کردند و سریعاً عملیات پاک‌سازی و اسکان یک خانواده آسیب‌دیده انجام گرفت

محترمی خاطرنشان کرد: تیم‌های عملیاتی ستاد مدیریت بحران تا فردا تمامی معابر داخلی روستا را پاک‌سازی خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اضافه کرد: در شهر تلخاب هم با توجه به اقدامات خوبی که در حوزه پیشگیری انجام شد در اثر سیلابی شدن رودخانه صرفاً حیاط سه واحد دچار آب‌گرفتگی جزئی شد و هیچ خسارتی به منازل مسکونی وارد نگردید.

وی افزود: گروه‌های ارزیاب جهاد کشاورزی به‌منظور بررسی خسارات احتمالی به اراضی و مزارع کشاورزی در منطقه حضور پیدا خواهند کرد.

محترمی همچنین با اشاره به وقوع بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان گفت: عصر چهارشنبه در روستاهای حشه، محمد آباد، فرک، دادقان، هفتان و جفتان شهرستان تفرش نیز در اثر شدت بارش‌ها سیلابی شدن رودخانه‌ها اتفاق افتاد و منجر به مسدود شدن برخی مسیرها گردید که با تلاش نیروهای راهداری عملیات بازگشایی سریعاً انجام گرفت و خوشبختانه خسارتی در پی نداشت.

گفتنی است مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی، معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان، فرماندار فراهان و مدیران شهرستانی عضو ستاد مدیریت بحران از دقایق نخست حادثه در منطقه حضور پیدا کردند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید