کد خبر: 439041
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

عضو شورای اسلامی شهر قدس: سامانه شفافیت شهرداری در اسرع وقت تكمیل شود

سمیه ملکی، عضو شورای اسلامی شهر قدس در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قدس بر لزوم به‌روزرسانی و تکمیل اطلاعات سامانه شفافیت شهرداری تاکید کرد.

 عضو شورای اسلامی شهر قدس: سامانه شفافیت شهرداری در اسرع وقت تكمیل شود

به گزارش اقتصاد آینده نیوز وبه نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، نماینده مردم در پارلمان شهری گفت: علیرغم اینکه سامانه شفافیت از سال گذشته راه‌اندازی شده، اما هنوز نواقصی در این حوزه وجود دارد و اطلاعاتی نظیر قرار‌دادها، لوایح و املاک شهرداری در این سامانه بارگذاری نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به به‌روزرسانی و تکمیل سامانه شفافیت اقدام کند، افزود: این سامانه از تکالیف قانونی شهرداری بوده و از مصادیق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع است، چراکه می‌تواند در تسهیل فرآیند‌های اداری و عدم مراجعه حضوری شهروندان مؤثر واقع شود.

ملکی تصریح کرد: تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات سامانه شفافیت قطعا یکی از راهکارهای اصلی شفاف شدن تمام اطلاعات مالی و فرآیندهای اداری و اجرایی شهرداری قدس است و بیشتر اطلاعاتی که شهرداری در اختیار دارد، اطلاعات عمومی است که دسترسی به آنها باید برای همه شهروندان آزاد باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قدس در پایان گفت: بارگذاری مصوبات شورا در پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی نیز به‌روز نیست که بر اساس قانون می‌بایست تمام مصوبات جلسات اخیر نیز بارگذاری و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.