کد خبر: 456251
۰
۰
نسخه چاپی

پیامکی از اعتبار مصنوعات طلا مطمئن شوید

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین طاهری با تاکید بر اینکه اخذ کد شناسایی جهت تولید مصنوعات طلا اجباری است، اظهار کرد: تاکنون ۶۶۲ کد شناسایی مصنوعات طلا در استان، ابطال شده‌است.

وی در خصوص عیارسنجی مصنوعات طلا افزود: ۹۹ درصد عیارسنجی‌های انجام‌شده بر مصنوعات طلا، توسط کارشناسان استاندارد، با الزامات استاندارد مطابقت داشته است و تنها یک درصد آن‌ها مغایرت بحرانی داشته‌اند.

طاهری با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

این مقام مسؤول در خصوص کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران، در خصوص برنامه‌ها و اقدامات تحولی اداره‌کل در جهت استانداردسازی صنعت طلا اشاره کرد: برای نظارت دقیق‌تر بر واحدهای تولیدی و صنفی طلا، طی هماهنگی‌های به عمل آمده با اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنف مربوطه، بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌ها در سال جاری تشدید شد. همچنین گسترش و نظارت بر آزمایشگاه‌های همکار، تشکیل کمیته تخصصی جهت پیگیری امور مربوط به صنعت طلاسازی، برگزاری دوره‌های آموزشی با مشارکت اتحادیه، از راه‌های زمینه‌ساز ارتقای سطح کیفی و استانداردسازی صنعت طلا است که در این دوره تحولی اجرایی شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید