تداوم اعتراضات کشاورزان هندی به عدم تعیین کف قیمت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در ادامه اعتراضات گسترده کشاورزان هندی به عدم اقدام دولت در تعیین حداقل قیمت برای محصولات، صدها کشاورز بار دیگر امروز در خیابان‌های پایتخت هندوستان دست به اعتراض زدند.

پس از آنکه مقامات هند حدود یک هفته پیش با مسدودسازی بزرگراه‌های منتهی به دهلی نو با استفاده بلوک‌های سیمانی و سیم خاردار، مانع ورود کشاورزان معترض با تراکتور به پایتخت شده بودند، امروز کشاورزان معترض با اتوبوس و قطار به سمت پایتخت روانه شدند.

پلیس هندوستان همچنین به این شرط اجازه اعتراض به کشاورزان داده است که آنها از ماشین‌آلات سنگین کشاورزی برای ورود به شهر استفاده نکنند. علاوه بر این، حمل چوب‌دستی و سلاح سرد برای جلوگیری از درگیری با پلیس ممنوع شده است.

معترضان با حمل پلاکاردهایی خواستار برق رایگان برای مصارف کشاورزی شده‌اند. همچنین موضوع اصلی تعیین کف قیمت برای محصولات آنهاست. به اعتقاد آنها عدم تعیین کف قیمت، بازارها آنها را در در مشت خود نگه خواهند داشت و این موضوع به فاجعه منجر خواهد شد به ویژه برای بیش از دوسوم آنها که کمتر از یک هکتار زمین دارند.

پلیس همچنین به شرطی تظاهرات را مجاز اعلام کرده است که بیش از ۵ هزار نفر در آن شرکت نکنند.

کشاورزان معترض همچنین از دولت خواسته‌اند تا به وعده‌اش درباره بخشش وام‌ها را عملی و پرونده‌های حقوقی که در اعتراضات سال ۲۰۲۱ علیه آنها باز شده است را مختومه اعلام کند. معیشت بیش از ۶۰ درصد جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری هندوستان، به کشاورزی وابسته است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید