کد خبر: 457587
۰
۰
نسخه چاپی

فعالیت ۱۵ پست نوروزی در یزد

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد عشقی ظهر چهارشنبه در نشستی خبری به تشریح اقدامات انجام شده برای تسهیل سفرهای نوروزی و امدادرسانی در جاده های استن پرداخت و افزود: طرح نوروزی هلال احمر از فردا ۲۴ اسفندماه آغاز و تا هفدهم فروردین‌‍ ماه سال جدید ادامه خواهد داشت و برای اجرای هر چه بهتر این طرح دوره های بازآموزی برای ۲۰۰ نفر از عوامل این پایگاه‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت ۱۵۰۰ نفر عضو داوطلب در قالب هشت پست ثابت و هفت اکیپ سیار در استان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: تلاش می کنیم با جذابیت هایی که در پایگاه ها و نوروزگاه ها ایجاد می شود از میزان حوادث جاده ای بکاهیم و ایمنی را افزایش دهیم چرا که فراهم کردن فرصت توقف، از خستگی رانندگان کاسته و درصد بروز حوادث را به شدت کاهش می دهد.

وقوع ۳۷۷ حادثه در سال جاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ گزارش وقوع ۳۷۷ مورد حادثه به هلال احمر استان داده شد که این حوادث هزار و ۸۲۳ نفر حادثه دیده و ۹۰ نفر مصدوم داشت و همچنین شاهد انجام ۸۰ مورد اسکان اضطراری در جاده های استان بودیم.

وی با اشاره به عشق و علاقه امدادگران جمعیت هلال احمر برای یاری رساندن به مردم کشورمان اظهار کرد: در حوادث امسال ۴۷۱ تیم عملیاتی و ۱۷۰۰ امدادگر و داوطلب هلال احمر مشارکت داشته‎ اند.

امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان نیز خاطرنشان کرد: ۵۰ نفر از امدادگران هلال احمر استان در قالب هشت تیم به این استان اعزام و چهار محموله مواد غذایی نیز در برای کمک به سیل‌زدگان ارسال شد.

وی با اشاره به راه اندازی خانه های هلال در سطح استان طی یک سال گذشته اظهار کرد: بیش از ۹۰ خانه هلال در استان یزد راه اندازی شده که برخی از آنها نظیر خانه هلال خبرنگاران و خانه هلال طلاب از موارد خاص به شمار می روند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید