کد خبر: 457645
۰
۰
نسخه چاپی

افطار مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان با غذاهای محلی در ایرانشهر

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، رحمان ریگی دوم فروردین‌ماه اظهار کرد: امسال تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا آداب و رسوم و سفره افطار سنتی و غذاهای بومی و محلی خاص شهرستان به عنوان میراث معنوی به مسافرین و گردشگران معرفی شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر افزود: برنامه افطاری ساده سنتی و محلی تا پایان ماه مبارک رمضان و با همکاری هلال‌احمر از روزهای ابتدایی ماه رمضان پهن شده و تا پایان ماه مبارک نیز ادامه خواهد یافت و مسافران و شهروندان بر سر سفره متبرک این ماه مهمان خواهند بود و ستاد خدمات سفر ایرانشهر نیز به صورت روزانه با سفره افطاری ساده و با استفاده از ظرفیت غذاها و خوراک های خاص این ایام در منطقه از مسافرین نوروزی استقبال و پذیرایی می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف ستاد خدمات نوروز ایرانشهر گرامی‌داشت و رعایت شئون ماه مبارک رمضان هست که به منظور رفاه حال مسافرین و گردشگران نوروزی این سفره افطار ساده در فضایی کاملاً سنتی و معنوی پهن می‌شود که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

ریگی گفت: در اولین روز بهار نیز مسافران و گردشگران نوروزی مورد استقبال اعضای ستاد سفر شهرستان قرار گرفته و از آنها در ایستگاه ورودی ایرانشهر پذیرایی شد.

وی ادامه داد: در این مراسم جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و معاون عمرانی فرماندار ضمن خوشامدگویی به مسافران و گردشگران، بسته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی به آنها هدیه کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی ایرانشهر تصریح کرد: این شهرستان به واسطه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعدد و علاوه بر آن قرار گرفتن به عنوان شاهراه ارتباطی و مسیر گردشگری سواحل مکران هر ساله میزبان جمع زیادی از مسافرین نوروزی است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید