کد خبر: 457809
۰
۰
نسخه چاپی

سیگنال جدید طلا شناسایی شد!

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، تجزیه و تحلیل تکنیکال طلا حاکی از آن است که با وجود شاخص‌های فنی، سیگنال بازگشت نزولی بالقوه، شناسایی شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت طلا اخیراً نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده و پیش از بازگشت به سطح 65700، به بالاترین حد خود یعنی 66600 روپیه رسیده است. در میان این نوسانات، شاخص‌های فنی مختلف، حکایت از تغییرات بالقوه در احساسات بازار دارد.

هدف از این مقاله، علاوه بر تحلیل تکنیکال برای بینش دقیق معامله‌گران و سرمایه‌گذاران، ارائه‌ی تجزیه و تحلیل جامع از تحولات اخیر در بازار طلا، با نگاهی به عوامل بنیادین است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا از چشم‌انداز برخی شاخص‌ها و اندیکاتورها

1) سطوح پشتیبانی و مقاومت

- طلا سطح حمایتی را در 65200 روپیه (INR) ایجاد کرده و سطحی را به تصویر می‌کشد که در آن ممکن است علاقه‌ی خرید افزایش یابد.
- از طرفی سطوح مقاومت بین 66000 تا 66500 INR دیده می‌شود که ممکن است از تشدید فشارها خبر دهد.

2) واگرایی شاخص قدرت نسبی (RSI)

- واگرایی RSI در بازه‌ی زمانی 4 ساعته، نشانه‌ی بازگشت نزولی است. این واگرایی حاکی از آن است که در حالی که قیمت طلا ممکن است در حال افزایش بوده باشد، حرکت پشت روند صعودی در حال تضعیف است که به طور بالقوه، حکایت از بازگشت قریب‌الوقوع به سمت و سوی نزولی دارد.

3. تجزیه و تحلیل بازه‌ی زمانی روزانه

- یک الگوی کندل دوجی در تایم فریم روزانه ظاهر شده است. به علاوه، کندل دوجی نشان‌دهنده‌ی عدم تصمیم‌گیری در بازار است که نه خریداران و نه فروشندگان قادر به کنترل آن نیستند. این الگو اغلب مقدم بر حرکت قابل توجه بازار است که به عدم اطمینان احتمالی در میان معامله‌گران اشاره دارد.

نتیجه‌گیری

ترکیبی از فعالیت اختیار معامله، سطوح حمایت و مقاومت، و شاخص‌های فنی، تصویری متفاوت از وضعیت فعلی بازار طلا به تصویر می‌کشند. در حالی که اختیار معامله در سطوح کلیدی، موانع بالقوه قیمت را منعکس می‌کند و واگرایی RSI و ظاهر یک الگوی کندل استیک دوجی، از یک معکوس احتمالی در احساسات خبر می‌دهد.

نوسانات طلا

https://www.tgju.org/news/2980452

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید