کد خبر: 457879
۰
۰
نسخه چاپی

ورود سامانه بارشی جدید به هرمزگان در هفته جاری

به گزارش اقتصادآینده نیوز، هواشناسی هرمزگان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: هواشناسی هرمزگان گفت: از یکشنبه پنجم فروردین یک موج بارشی از سمت غرب استان تاثیرگذار خواهد بود و تا روز سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه، در سطح هرمزگان و مناطق دریایی این استان، رگبار باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای گاه همراه با تگرگ در مناطق مستعد مورد انتظار است.

طی روز دوشنبه ششم فروردین گسترش این سامانه بارشی را در سطح استان خواهیم داشت و در بیشتر نقاط استان بارش ها به‌صورت رگبار باران و رعدوبرق، وزش تند باد لحظه ای گاه تگرگ پیش بینی می شود، شدت بارش‌ها طی روز دوشنبه در مناطق و جزایر غربی، مناطق شمالی، تنگه هرمز، ارتفاعات و برخی از مناطق مرکزی استان مورد انتظار است.

طی روز سه‌شنبه هفتم فروردین نیز فعالیت سامانه بارشی بیشتر در مناطق شرقی، شمالی شرقی، تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می شود و از اواخر شب روز سه‌شنبه به تدریج کاهش ابرناکی و خروج این سامانه بارشی را از مناطق شرقی استان خواهیم داشت.

هواشناسی ضمن تاکید بر اینکه رعایت برخی نکات در هنگام مسافرت می تواند امنیت افراد را زمان ورود سامانه بارندگی افزایش دهد، اعلام کرد: طی این مدت توصیه می شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی جدا خودداری شود.

شرایط جوی خلیج فارس از امروز شنبه چهارم فروردین ماه، با افزایش سرعت بادهای جنوب غربی تا شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود، همچنین در جزایر و نوار ساحلی استان افزایش لحظه ای سرعت باد محتمل خواهد بود.

از روز یکشنبه پنجم فروردین تا دوشنبه ۶ فروردین‌ماه با تغییر جهت سرعت باد به جنوب شرقی دریا با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی مواج خواهد شد و از روز سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه تا اواخر هفته جاری دریا با وزش بادهای شدید جنوب غربی تا شمال غربی مواج پیش بینی می شود.

به لحاظ دمایی، طی این مدت افزایش دمای کمینه و کاهش دمای بیشینه پیش بینی می شود و نوسانات دمایی بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید