کد خبر: 458165
۰
۰
نسخه چاپی

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار | تغییرات دلار در دومین روز کاری سال - یک گرم طلا چند میلیون تومان شد؟

به گزارش نبض بورس؛ در دومین روز کاری سال 1403 در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران، نرخ حواله بازرگانی دلار به رقم 40 هزار و 552 تومان و نرخ اسکناس دلار برای ارز‌های خدماتی 43 هزار و 472 تومان کشف قیمت شده است که نسبت به روز کاری قبل، تغییری ندارد.

نوسان یورو در کانال 46

امروز همچنین قیمت هر اسکناس یورو در این مرکز 46980 تومان و نرخ حواله یورو نیز 43825 تومان تعیین شده است.

همچنین هر اسکناس درهم امارات در مرکز مبادله، 11837 تومان ارزش گذاری و کشف نرخ شد و نرخ حواله درهم نیز به رقم 11042 تومان رسیده است.

جزئیات افزایش سهمیه دلار مسافرتی + مدارک مورد نیاز

در هفته های پایانی سال گذشته، یک مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به ایام پایانی سال و افزایش تقاضای ارز مسافرتی گفت: در راستای مدیریت بازار ارز و پوشش نیاز ارزی متقاضیان، سرانه فروش ارز مسافرتی هوایی به متقاضیان از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو افزایش می‌یابد و از تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۲ اجرایی می‌گردد.

وی ادامه داد: مدارک مورد نیاز در ارائه درخواست خرید ارز متقاضیان شامل ارائه گذرنامه معتبر، بلیط مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور می‌باشد.

قمری وفا اظهار داشت: متقاضیان با ارائه مدارک مورد نیاز می‌توانند به شعب منتخب بانک‌های عامل ملی، ملت و سامان مراجعه نمایند. تحویل ارز در درگاه خروجی فرودگاه‌ها به مسافران صورت می‌پذیرد.

 

پیش‌ فروش دلار از زبان رئیس کل بانک مرکزی

 

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی سال گذشته گفت: برای ایجاد اطمینان خاطر در خصوص نوسانات نرخ ارز، بازار فروارد یا سلف ارزی در مرکز مبادله به زودی راه‌اندازی می‌شود. در آینده نزدیک ارز را پیش‌فروش می‌کنیم تا فعالان اقتصادی نسبت به نوسانات ارزی اطمینان خاطر داشته باشند. در ابتدا با دوره‌های کوتاه مدت یک ماهه آغاز می‌کنیم و به مرور دوره‌های زمانی را افزایش می‌دهیم. صحبت های کامل فرزین را در ویدیو زیر ببینید:

 

 

هشدار جدی فرزین به دلالان دلار و توصیه مهم به مردم 

 

قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار | نرخ دلار در مرکز مبادله به ۴۲ هزار تومان نزدیک شد/ قیمت یورو افزایش یافت

 

چگونه 2000 دلار با کارت ملی بگیریم؟

 

بانک مرکزی، دستورالعمل اجرایی نحوه فروش اسکناس در سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد 56) از طریق واریز به حساب ارزی بانکی مشتری را منتشر کرده است.

با توجه به تغییر روش فروش ارز به صورت اسکناس در سرفصل " تامین نیازهای ضروری (کد56)" از پرداخت مستقیم اسکناس به متقاضی به روش واریز به حساب ارزی متقاضی نزد بانکها، مفاد دستورالعمل اجرایی نحوه فروش اسکناس در سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد 56) به شرح زیر است:

1ـ کلیه بانک‌ها مکلفند جهت فروش و پرداخت ارز بابت سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد 56) به صورت اسکناس، بنا به درخواست متقاضی نسبت به افتتاح حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی بدون اخذ موجودی اولیه با رعایت مقررات مربوط اقدام نمایند.


تبصره ـ افتتاح حساب به درخواست وکیل متقاضی مجاز نمی‌باشد. 

2ـ پرداخت به صورت اسکناس از محل حساب ارزی موضوع این دستورالعمل صرفاً به صاحب حساب (اصیل) امکان‌پذیر است.

3ـ حساب‌های مذکور صرفاً به ارزهای دلار‏/یورو و با منشاء اسکناس و جهت استفاده برای واریز اسکناس موضوع سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد 56) خواهد بود.

برداشت اسکناس از حساب مذکور، صرفاً پس از گذشت ۵ روز کاری پس از زمان واریز به حساب ارزی متقاضی (T+5) امکان‌پذیر است. بانک‌ها مکلفند پس از دوره مذکور، نسبت به پرداخت اسکناس موضوع حساب‌های این دستورالعمل در هر زمان حسب درخواست مشتری اقدام نمایند.

کارمزد برداشت از حساب به صورت اسکناس معادل 5 درصد معادل ریالی مقدار برداشت است. نرخ تسعیر برابر با نرخ فروش اسکناس دلار/یورو سامانه معاملات الکترونیکی ارز به اضافه یک درصد در روز برداشت خواهد بود.

6ـ دریافت هرگونه کارمزد از مشتری برای ارائه خدمات موضوع این دستورالعمل به جز موارد تعیین شده در دستورالعمل، ممنوع است.

7ـ حساب ارزی موضوع این دستورالعمل، باید حداقل به مدت شش ماه مفتوح بماند.
تبصره: حداقل موجودی لازم برای استمرار حساب ارزی موضوع این دستورالعمل 100 دلار‏/یورو خواهد بود.

 

قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار | استراحت نوروزی دلار در مرکز مبادله/ از صرافی ها چه خبر؟

 

توصیه تحلیل‌گران به معامله‌گران چیست؟

در این روزها، توصیه تحلیل گران این است که معامله‌گران باید از خرید و فروش‌های هیجانی خودداری کنند. وضعیت بازار به گونه‌ای است که هر لحظه امکان تغییر مسیر وجود دارد. تحلیل‌گران به معامله‌گران توصیه می‌کنند که به صورت پله‌ای اقدام به خریدوفروش کنند. زیرا ریسک بازار این روزها در بالاترین سطح قرار دارد و با سیاست های بازارساز، روند نرخ ارز تغییر خواهد کرد.

آخرین نرخ های دلار و یورو در سامانه سنا بانک مرکزی

در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه 6 فروردین ماه 1403) بازار ارز و بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی همچون ملی و مجاز سطح کشور به نرخ 42791 تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت 43180 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.

همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت 46763 تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ 47187 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

نرخ حواله دلار، یورو و درهم امارات چقدر شد؟

در معاملات امروز، نرخ خرید حواله دلار آمریکا 39880 تومان و نرخ فروش حواله دلار آمریکا نیز 40242 تومان تعیین شد. همچنین نرخ خرید حواله یورو به رقم 43581 تومان و نرخ فروش حواله یورو نیز به رقم 43977 تومان رسیده است. همچنین نرخ خرید حواله درهم 10859 تومان و نرخ فروش آن نیز 10957 تومان است.

یک گرم طلا چند میلیون تومان شد؟

با اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، در معاملات امروز، هر گرم طلای 18 عیار، 3 میلیون و 258 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار | تغییرات دلار در دومین روز کاری سال -  یک گرم طلا چند میلیون تومان شد؟
منبع:

نبض بورس

دوشنبه 6 فروردین 1403 ساعت 17:50

https://www.tgju.org/news/2982608

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید