کد خبر: 458339
۰
۰
نسخه چاپی

فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر تداوم دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد شکیبی نسب بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از پایانه مسافربری شهید «حقگو» اظهار داشت: در شهر بوشهر اکنون ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی در ایستگاه شهرداری (روبروی ساختمان شورای شهر) فعالیت دارند.

وی بیان کرد: این قایق‌ها علاوه بر داشتن تاییدیه بازرسی فنی و ایمنی دارای لوگوی شهرداری، تجهیزات ایمنی مناسب مانند جلیقه نجات، حلقه نجات و جعبه کمک‌های اولیه بوده و به صورت مستمر تحت نظارت بازرسان قرار دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت هوشیاری گردشگران برای قرار نگرفتن در دام افراد سودجو تصریح کرد: گردشگران در گرفتن خدمات دریایی از قایق‌های بدون مجوز و مکان‌های غیر مجاز اجتناب کنند.

شکیبی نسب ادامه داد: قایق‌های غیر مجاز فاقد پوشش بیمه‌ای بوده و استفاده از آنها عواقب ناگواری در پی داشته و حتی می‌تواند منجر به پیگیری قضائی شود.

وی تاکید کرد: گردشگران به طور حتم باید در قایق جلیقه نجات بر تن داشته و در صورت اقدام مالکان به سوار کردن افرادی بیش از ظرفیت قایق، مخاطرات آن را متذکر شوند.

شکیبی نسب اضافه کرد: رعایت تمام نکات ایمنی در زمینه گردشگری دریایی و همکاری با مسئولان بدون شک سفری خاطره انگیز و دور از هر حادثه را رقم می‌زند.

وی یادآور شد: دریانوردان و بویژه گردشگران در صورت وقوع هر گونه حادثه باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی نجات دریایی تماس حاصل کنند.

شکیبی نسب افزود: برای ایام نوروز تا کنون مجوز فعالیت ۱۲ موتور لنج سنتی و ۱۳۷ قایق تفریحی برای فعالیت در طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر صادر شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید