کد خبر: 458439
۰
۰
نسخه چاپی
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس خبر داد:

رشد چشمگیر زیرساخت های آبی در دولت سیزدهم

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس از افزایش ذخائر آب در سدهای استان خبر داد.

رشد چشمگیر زیرساخت های آبی در دولت سیزدهم

به گزارش اقتصادآینده نیوز، سیاوش بدری گفت: میزان بارش تجمعی در استان فارس از ابتدای سال آبی 163  میلیمتر است که تاکنون 38درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه وجود دارد.

وی افزود: در بین ایستگاه‌های منتخب شرکت آب منطقه‌ای، ایستگاه‌  استهبان و برغان با 98 میلیمتر بیشترین بارش را در سامانه اخیر به ثبت رسانیده‌اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس در ادامه گفت: تعداد 9 سد با مجموع گنجایش 2936 میلیون متر مکعب دراستان فارس بهره‌برداری می‌شود که تا کنون، آب موجود پشت سدهای در حال بهره برداری  1315 میلیون متر مکعب یعنی 45 درصد می‌باشد.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن حجم آب پایداری از مجموع آب پشت سدها، 35درصد معادل 846 میلیون مترمکعب  قابل استفاده می‌باشد.

بدری افزود در حال حاضر حجم آب پشت سد درودزرن تا به 660 میلیون متر مکعب رسیده است و دِبی ورودی به این سد 328 متر مکعب بر ثانیه می‌باشد.

 رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد در مجموع میزان 56 میلیون متر مکعب در سامانه بارشی اخیر به حجم آب پشت سدهای استان اضافه شده است.

بدری همچنین گفت: در طول دولت سیزدهم  در شرکت آب منطقه‌ای تا کنون 30 پروژه سازه‌ای و تعداد 70 پروژه غیر سازه‌ای به اتمام رسیده و یا در حال انجام می‌باشد.

وی در پایان با اشاره با شعار سال 1403 جهش تولید با مشارکت مردم، ابراز امیدواری کرد شرکت آب منطقه‌ای بتواند در این راستا قدم های مثبتی بردارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید