کد خبر: 458656
۰
۰
نسخه چاپی

۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند

جابر جهان بین ، اظهار کرد: به دنبال حاکم شدن هوای بسیار سرد در اسفندماه و سرما و یخبندان بی سابقه در شمال استان اردبیل عمده مزارع غلات پارس آباد به ویژه اراضی گندمزار خسارت دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان که عمدتا به کشت گندم اختصاص یافته بود براثر شرایط جوی نامساعد در اسفندماه خسارت دیده که با احتساب قیمت هر کیلوگرم گندم به نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان میزان خسارت وارده به اراضی این شهرستان ۸۷۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرماندار پارس باد افزود: با همکاری مدیریت بحران استان اردبیل بازدید کارشناسان از مزارع خسارت دیده انجام شده تا با ارائه گزارش نهایی از طریق صندوق بیمه و مدیریت بحران جبران خسارت انجام شود.

جهان بین بیان کرد: متاسفانه سرسبزی مزارع این شهرستان روبه زردی گرائیده و تقریبا گندمزارهای این منطقه به کاه تبدیل شده است.

وی گفت: با اعلام نظر کارشناسان حوزه زراعت افت دمای هوا بعد از مساعد بودن شرایط جوی در پاییز و سرمای بی سابقه در اسفندماه زمینه ساز این اوضاع نگران کننده شده که عمده کشاورزان نیز از این شرایط ناراحت هستند.

علاوه بر پارس آباد در سایر مناطق استان به ویژه بیله سوار، گرمی، مشگین شهر، نمین و اردبیل نیز شاهد وارد آمدن خسارت براثر سرمازدگی بی سابقه در اسفندماه هستیم که به نظر می رسد در مجموع ۶۰ هزار هکتار از گندمزارهای استان اردبیل براثر این شرایط جوی نامناسب دچار خسارت شده اند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید